ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    6 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    6 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    789
تعداد کل بازدید ها :
    24873531
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,241 كاربر
گزارش کارآموزی شرکت هنگام طراحان نواندیش
screenshot
دسته بندي : گزارش کارآموزی,حسابداری
حجم فایل : 62.16 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : ورد
تعداد صفحات : 65 صفحه
تعداد بازدید : 1,003 مرتبه


قیمت: 5,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -5

فروشنده ی فایل

ghamgin
سایر فایل ها
توضیحات :

این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.

 

موضوع:

گزارش کارآموزی شرکت هنگام طراحان نواندیش

 

فهرست

 

پيشينه تبليغات تجاري در ايران

طرح هاي تبليغاتي در روزنامه ها و مجلات

بررسي‌‌هاي تبليغاتي در كشور

وسائل تبليغاتي ديگر

بررسي مشاغل صنعت تبليغات و ويژگيهاي آنها

فرم واطلاعات اساسنامه شرکت

فرم صورتجلسه

طبقه بندی شرکت از لحاظ  حسابداری

چرخه حسابداری

تجزیه و تحلیل و ثبت معاملات

دفاتر حسابداری

سند حسابداری

ثبت فعالیتهای مالی در سند حسابداری

ترازآمایشی

اصلاحات

انواع حسابها

گزارشهای مالی میان دوره ای

نحوه ارائه اطلاعات در صورتهای مالی

ویژگیهای صورتهای مالی

اجزای صورتهای مالی

یادداشتهای توضیحی صورتهای مالی

صورتهای  عملکرد مالی

صورت جریان وجوه نقد

انعطاف پذیری مالی

آشنایی با سیستم حسابداری همکاران سیستم

 

پيشينه تبليغات تجاري در ايران

سالهاي 1327 تا 1334

در اين قسمت به مرور مهمترين وقايع تبليغات تجاري بين سالهاي 1327 تا 1334 مي‌پردازيم.

پيشرفت هاي حرفه تبليغات در اين دوره شش ساله بي نهايت ناچيز بود و بيلان اين پيشرفت به شرح زير عنوان شده است:

" تهيه اسلايد و نمايش آن كه خصوصاً در سينماها اوج گرفت. در طرحهاي اسلايد كه در ابتدا  فقط متن تبليغاتي را تشكيل مي داد تصاوير ساده نيز وارد شد. نقاش هاي مؤسسات تبليغاتي طرح اسلايد را روي كاغذ سفيد با مركب نقاشي مي‌كردند و عكاسخانه‌اي كه در خيابان سپه نزديك چهارراه حسن آباد قرار داشت اين طرحها را روي شيشه‌هاي مربع به سايز 6×6 سانتيمتر چاپ مي‌كرد و چنانچه مشتري اسلايد رنگي سفارش مي‌داد پس از چاپ طرح روي شيشه، نقاش مؤسسه تبليغاتي شروع به رنگ آميزي مي‌كرد. اين شيشه در محل نمايش اسلايد كه جداگانه در اطاق نمايش سينما نصب شده بود قرار مي‌گرفت و قبل از شروع فيلم سينمايي روي پرده سينما منعكس مي شد. در اين دوره جز اين تكنيك ساده تكنيك ديگري معمول نبود. "

از سال 1332 تا مدتها بعد تنها تغييري كه در نمايش اسلايدهاي سينمايي به چشم مي‌خورد ، ناطق كردن نمايش اسلايدها بود. بدين ترتيب كه گفتاري بين 15 تا 20 ثانيه براي هر اسلايد روي نوار ضبط مي‌گرديد و متصدي نمايش همزمان با پخش گفتار هر اسلايد، نمايش همان اسلايد را نيز شروع مي‌كرد.

 

  طرح هاي تبليغاتي در روزنامه ها و مجلات

در فاصله بين سالهاي 1327 تا 1334 تغييرات قابل توجهي در طرح‌هاي تبليغاتي و در نشريات صورت گرفت. در اين فاصله شركتهاي وارداتي بزرگي شروع به كار كردند و شركتهاي مختلط ايراني و اروپايي و آمريكايي در تهران يكي پس از ديگري تاسيس شدند. فرودگاه مهرآباد داراي تجهيزات مخصوص يك فرودگاه بين‌المللي شد و شركتهاي بزرگ هواپيمايي فعاليت‌هاي پرواز از فراز ايران و استفاده از فرودگاه مهرآباد را آغاز نمودند و همزمان براي جلب مسافرين ايراني تبليغات وسيعي را اجرا كردند.

در اين دوره هنوز فعاليتهاي توليدي چندان رونق نيافته بود و واردات ، حرفه‌ اصلي بازرگانان ايراني را تشكيل مي‌داد. شركتهاي توليدكننده خارجي براي تصاحب بازار ايران بودجه‌هاي قابل ملاحظه‌اي را مستقيماً از طريق مؤسسات تبليغاتي بين المللي يا توسط نماينده‌هاي محلي صرف تبليغات مي‌كردند، تبليغات تجاري در اين دوره رنگ خارجي داشت و جز در چند مورد محدود هيچ فكر و طرح ملي و ايراني ديده نمي‌شد. بدين جهت حرفه تبليغات حرفه‌اي آسان و بدون نياز به اطلاعات فني لازم بود. هركس مي‌توانست با در دست داشتن يك يا چند آگهي دهنده، مؤسسه تبليغاتي داير كند و نيز مي‌توانست از دستمزدي كه بطور كارمزد و به آساني به دست مي‌آورد به اين حرفه توسعه دهد.

در اين دوره چند مؤسسه تبليغاتي با سابقه كه قبلاً به وجود آمده بودند توسعه يافتند و در حدود 50 مؤسسه تبليغاتي جديد نيز پا به عرصه وجود گذاردند. همچنين در اين دوران جرايد بزرگ‌تري رسانه تبليغات قرار گرفتند و به از آنجاكه فيلمهاي كوتاه مدت سياه و سفيد يا رنگي ممكن و با صرفه نبود و امكان خرج بودجه‌هاي بيشتر در سينماها وجود نداشت بدين جهت حدود 70 درصد بودجه طرح‌هاي تبليغاتي در جرايد و بخصوص در روزنامه‌هاي اطلاعات و كيهان خرج مي‌شد.

يكي از قديمي‌ترين آگهي‌هاي ايران كه با شعر و تصوير در جرايد درج مي‌شد مربوط بود به نوعي قرص مسكن به نام “حب دكتر راس” شعر مذكور چنين بود:

آدمي بودي كه خوردي لوبيا لوبيا بود به دهانش زولبيا

بعد از آن درد دل و اشكم گرفت شكمش درد و دلش بلغم گرفت

به اين ترتيب اشعار مختلف بيش از هر كشور ديگري در متون موسيقي و در آگهي‌هاي بازرگاني ايران در آن روزگار جا گرفته بود و هر روز نقش تازه‌اي را به عهده مي‌گرفت.

بررسي‌‌هاي تبليغاتي در كشور

در فاصله بين سالهاي 1327 تا 1334 چند بررسي تبليغاتي نسبت به بازار ايران توسط توليدكنندگان خارجي به عمل آمد و براي اولين بار ظرفيت بازار ايران در مورد لوازم بهداشتي و آرايشي تا حدودي با ارقام مشخص گرديد. شركت‌هاي مختلط ايراني و خارجي كه در اين دوره پايه‌گذاري شده بودند درصدد سرازير كردن انواع لوازم آرايشي و پودرهاي لباسشوئي ساخت خارج در بازار ايران بودند و اطلاع بر قدرت جذب بازار ايران مهمترين كاري بود كه مي‌بايست قبلاً انجام شود.

در اين دوره روش مراجعه به فروشندگان براي جمع‌آوري آمار فروش، مراجعه به منازل، جمع‌آوري نشريات و خواست‌هاي مصرف‌كنندگان رونق گرفت. در اين راستا در شركت‌هاي بازرگاني دائره بررسي بازار در كنار دائره فروش تأسيس شد و شروع به فعاليت كرد. چند شركت بازرگاني مهم كم‌كم شروع به تهيه آمار فروش و شناسنامه براي فروشگاه‌هاي تهران و مراكز استان‌ها كردند و پايه يك مركز فعال توزيع پخش محصول را پي‌ريزي نمودند.

وسائل تبليغاتي ديگر

در اين دوره اطلاع بر اهميت فروشگاه‌ها و تأثيري كه فروشنده‌ها و فروشگاه‌ها در ازدياد فروش داشتند موجب شد كه تهيه پلاكاردهاي رنگي براي نصب در داخل فروشگاه‌ها و مراكز عمومي و همچنين تهيه انواع وسائل ثابت تبليغاتي براي نصب در ويترين مغازه‌ها رونق گيرد. اين قبيل وسايل اكثرأ در خارج از كشور تهيه مي‌شد زيرا در ايران هنوز صنعت تهيه گراور رنگي و چاپ تكامل‌نيافته بود و شركت‌هاي تبليغاتي از عهده تهيه كارهاي جالب رنگي برنمي‌آمدند.

در اين دوره تابلوهاي فلزي كم و بيش تهيه مي‌شد، از اين تابلوها براي نصب در سردر مغازه‌ها و روي ديوارها استفاده مي‌شد، همچنين از نوع بزرگ تابلوها براي نصب در كنار جاده‌ها استفاده مي‌گرديد و براي اولين بار تبليغات به شكل همه‌جانبه پي‌ريزي ‌شد.

آثاري از تولد نوزادي كه بعدها خيابان‌ها را پر كرد بوجود آمد. اين آثار تابلوهاي نئون بود كه در اين دوره در شكل كاملاً ابتدائي خود ديده مي‌شد، تنها يك يا دو كارخانه با تهيه تابلوهاي نئون فعاليت خود را آغاز مي‌كردند و مي‌رفت كه اين وسيله جالب تبليغاتي تدريجاً شكل گيرد و رشد كند.

شروع به تهيه كاتالوگ و بروشورهاي تبليغاتي نيز يكي ديگر از پديده‌هاي اين دوره است. به خصوص واردكنندگان لوازم آرايشي ضمن كالاهاي وارداتي تعداد زيادي كاتالوگ و بروشور نيز وارد ايران كردند كه در ابتدا فقط آدرس واردكننده روي آن چاپ مي‌شد، ولي بعدها متن بروشورها و كاتالوگ‌ها نيز به فارسي برگردانيده ‌شد و به صورت يك وسيله كاملاً فارسي و قابل استفاده براي مصرف‌كنندگان ايراني درآمد.

همچنين كاتالوگ‌هاي شركتهاي واردكننده اتومبيل از جمله مهمترين و نفيس‌ترين كاتالوگ‌ها بودند و بروشورهاي واردكنندگان لوازم آرايشي زيباترين نوع بروشورها را تشكيل مي‌دادند.


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.