حجم فایل : 42.44 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 84 صفحه
تعداد بازدید : 292 مرتبه
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
فروشنده ی فایل
این پایان نامه با فرمت ورد و آماده پرینت میباشد
موضوع پایان نامه : وظایف عمومی مربیان
فهرست مطالب
عنوان |
صفحه |
فصل اول: تعاريف و مفاهيم |
|
مفهوم فنون تدريس و تعاريف آن |
|
شرايط مربي از نظر قوانين موثر در تدريس |
|
وظايف عمومي مربيان از ديدگاه سازماني |
|
تعريف مطالعه و روش هاي آن |
|
فصل دوم: آيين كلاس داري |
|
هدف از بررسي آيين كلاس داري |
|
نقش انگيزه |
|
نقش انضباط و كنترل |
|
بحث انضباط شخصي و تاثير آن در كلاس داري |
|
فصل سومن: روش هاي كلي تدريس در نظام آموزشي |
|
روش هاي فعال و غير فعال و قوانين اثر و نتيجه |
|
هدف هاي آموزشي |
|
مهايت هاي فرايند تدريس |
|
الف) مهارت هاي پيش از تدريس- تعريف استاندارد- آشنايي با طرح درست و فوايد آن و فرم |
|
ب) مهارت هاي بپمن تدريس: 1- تنظيم صدا و حركات فيزيكي مربي 2- حفظ شخصيت و احترام مربي 3- فروتني و ادب 4- بيان كافي مطالب درسي 5- اجتناب از ارائه مطالب غير درسي 6- اجتناب از اختلاط موضوعات 7- كيفيت بيان مطالب |
|
بررسي فنون عرضه شده به كارآموز و بيان مطالب |
|
ارجاع اطلاعات كافي براي كارآموز |
|
انتظاراتي كه كارآموز از مراكز فني و حرفه اي دارد: |
|
تقاضا و نيازهاي عمومي و كلي در پداگوژي و نحوه برخورد با ديگران |
|
طريق شناخت افكار و استعدادهاي افراد |
|
مهارت هاي پس از تدريس |
|
فصل چهارم: كليات روش هاي تدريس |
|
1- روش هاي تدريس غير فعال- شيوه مكتبي- شيوه توضيحي- شيوه سخنراني |
|
2- روش هاي تدريس فعال- شيوه پرسش و پاشخ- شيوه بحث- شيوه اكتشافي |
|
3- شيوه يا روش اكتشافي و روش حل مسائل |
|
4- شيوه يا روش اكتشافي و روش حل مسائل |
|
بحث پاياني |
|
منابع و مأخذ مورد استفاده |
|
تعريف فرستنده يا مربي
مربي شخصي است كه اطلاعات علمي پراكنده را متناسب با استاندارد رشته آموزشي خود تنظيم كرده و با شيوه هاي مناسب آن را به صورت مطالب ساده و قابل درك براي كارآموز تبديل و با سرعت مناسب و در سطح استعداد او انتقال مي دهد.
حال با توجه به تعريف مربي مي توان فرق بين مربي با كتاب را مقايسه و درك نمود. يعني اينكه كتاب آنچه را كه در خود دارد چه سخت باشد و چه آسان، بدون توجه به اينكه كارآموزي كه آنرا مطالعه مي كند مي فهمد يا نه مطالب را انتقال مي دهد، ولي مربي اطلاعات كتاب را درك و مطالب سخت و نامفهوم را همانند فيلتري به كنار گذاشته و جايگزين آن مطالب ساده تر و قابل درك و فهم كارآموز به كار مي برد.
روش حل مسائل :
--------- ----
اين روش يك جريان منطقي فكري است كه انسان در مراحل مختلف رشد از آن بر خوردار ميشود و از طريق اين جريان فكري روابط تازه اي بين پديده ها بدست مي آورد عامل مهم در اين روش كار برد و استفاده از تجربه هاي قبلي فرد است و مهارت و تجربه پيش نياز محسوب ميشود و داراي انواع مختلف است .
الف ) حل مسئله از طريق آزمايش وخطاب
ب ) حل مسئله از طريق بينش و شناخت و شناخت اصول و منابع
ج ) حل مسئله از طريق تحليلي
فهرست منابع و ماخذ
------------ ------
( منابع فارسي )
1 –مهارت هاي آموزشي ( روشهاي و فنون تدريس ) حسن شعباني
دانشگاه تهران –1371
2 –كليات و روشهاي فنون تدريس ( دروه كارداني مراكز تربيت معلم ) –
امام الله صفوي –1377
3 –رابرت اف مي گر تدارك هدفهاي آموزشي ترجمه بهرام زنگنه و محمد حسين شمشيري
دانشگاه آزاد ايران –1355
4 –ميلر جرالدر ارتباط كلامي ( تحليل معاني بيان ) ترجمه علي ذكاوتي قراگوزلو
انتشارات سروش تهران –1368
5 –هيلگارد ارنست و آروباور نظريه هاي ياد گيري ترجمه محمد تقي براهني
مركز نشر دانشگاهي تهران -1367