ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    16 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    16 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    1233
تعداد کل بازدید ها :
    24909943
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
بررسی تهیه طرح درس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم انسانی,علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی
حجم فایل : 242.21 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 446 صفحه
تعداد بازدید : 1,103 مرتبه


قیمت: 14,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 3

فروشنده ی فایل

ghamgin
سایر فایل ها
توضیحات :

این پایان نامه با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.

 

موضوع:

بررسی تهیه طرح درس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

 

فهرست

1.عنوان: بررسي تهيه طرح درس بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مقطع ابتدايي ناحيه 2 شهرستان اراک

2.عنوان : راهنماي تدريس اجتماعي ( دوم راهنمايي )

3.عنوان : بررسي تکنيکي و محتوايي کتابهاي فارسي مقدماتي و تکميل نهضت سواد آموزي

4.عنوان : مسائل و مشکلات آموزشي و درسي دانش آموزان نيمه بينا در سطح شهر اراک

5.عنوان : نقش ويدئو در آموزش

پژوهشگر : زهرا غلامی، استاد راهنما: دکتر محمد سيفي، سال اجراء : 78

6.عنوان : بررسی فضاهای آموزشی و مطابقت آن با استفاده از استانداردهای موجود مدارس ابتدايی شهر اراک در سال تحصيلی 78

7.عنوان : ارزشيابي دوره کارشناسي تکنولوژي آموزشي از ديدگاه فارغ التحصيلان رشته تکنولوژي آموزشي دانشگاه اراک تا سال 1378

8.عنوان : مطالعه و بررسي روش استفاده بهينه از تخته و گچ

9.عنوان : بررسي عوامل موثر در ميزان استفاده معلّمين از وسايل کمک آموزشي در مدارس ابتدايي ناحيه يک شهرستان اراک در سال 78ـ 1377

10.عنوان : راهنماي تدريس جغرافياي سال سوم راهنمايي

11.عنوان : بررسي ماهيت و چگونگي کاربرد تکنولوژي آموزشي از ديدگاه معلّمين ابتدايي شرکت کننده در مورد آموزش ضمن خدمت شهيد باهنر اراک در تابستان 1378

12.عنوان : بررسی کلاسهای جبرانی - تقويتی (ضمن سال ) بر روند پيشرفت تحصيلي دانش آموزان پايه سوم راهنمايي آموزشگاهاي منطقه فراهان

13.عنوان : بررسي تاثير کاربرد مواد و وسايل آموزشي در فرايند آموزش .

14.عنوان : تلويزيون و رشد اجتماعي کودکان

15.عنوان : بررسي کاربرد روش يادگيري اکتشافي در تدريس کتاب رياضي پايه چهارم ابتدايي

16.عنوان : بررسي ويژگي هاي کودکان 3 تا 7 ساله و آموزش و پرورش پيش از دبستان

17.عنوان : بررسي ميزان آشنايي معلّمان مدارس راهنمايي با تکنولوژي آموزشي و کاربرد آن در کلاس خود در مدارس راهنمايي آموزش و پرورش ناحيه 2 در سال تحصيلي 79ـ1378

18.عنوان : بررسي نگرش دانش آموزان ناشنوا در استفاده از زبان اشاره و گفتار خواني در مدارس استثنايي ناشنوايان شهر اراک

19.عنوان : تلويزيون آموزشي

20.عنوان : بررسي محتواي کتاب علوم پنجم ابتدايي از ديدگاه آموزشياران و سوادآموزان شهرستان اراک

21.عنوان : بررسي نقش روابط انساني در افزايش کارايي معلّمان راهنمايي پسرانه منطقه آموزش و پرورش شازند سال تحصيلي 79_78

22.عنوان : بررسي مسائل و مشکلات نهضت سوادآموزي شهرستان اراک

23.عنوان : راهبردهاي بهينه سازي تدريس درآموزش عالي از ديد دانشجويان دانشگاه اراک

24.عنوان : تحليل محتواي کتاب علوم تجربي سال دوم ابتدايي و مقايسه آن با ويژ گي هاي شناختي کودکان

25.عنوان : اثر اضطراب بر امتحان

26.عنوان : بهسازي و تقويت حافظه

27.عنوان : بررسي ميزان آشنايي معلّمان عربي دوره راهنمايي شهرستان ملاير در استفاده از روشهاي تدريس حل مسئله و تسلّط ياب

28.عنوان : بررسي نگرش سوادآموزان و آموزشياران نهضت سوادآموزي نسبت به محتواي تعليمات مدني پنجم ابتدايي شهرستان اراک

29.عنوان:بررسي مسائل و مشکلات مرکز مشاوره دانشگاه اراک از ديدگاه دانشجويان در سال 80ـ79

30.عنوان : بررسي جايگاه کامپيوتر در تدريس و يادگيري معلّمان و دانش آموزان دبيرستانهاي پسرانه روزانه شهرستان اراک

31.عنوان : نقش کامپيوتر در مديريت

32.عنوان : جايگاه تکنولوژي آموزشي در آموزش و پرورش استان مرکزي از ديدگاه مديران ، معاونين و کارشناسان آموزش و پرورش استان مرکزي .

33.عنوان : راه اندازي مرکز يادگيري کارورزي درمجتمع ناشنوايان امام علي (ع)

34.عنوان : بررسي نگرش آموزشياران به تاثير تکاليف موثّر بر پيشرفت تحصيلي سوادآموزان دوره تکميلي درس فارسي نهضت سوادآموزي شهرستان اراک .

35.عنوان: معرفي اقوام و تمدن هاي غربي ايران از دوران ما قبل تاريخ تا هخامنشيان

36.عنوان : بررسي ميزان استفاده دانشجويان دانشگاه اراک از کامپيوتر

37.عنوان : بررسي نقش تکنولوژي آموزشي در آموزش ناشنوايان

38.عنوان : بررسي ميزان آشنايي دانشجويان دانشگاه اراک با روشهاي موثر مطالعه

39.عنوان : طراحي و کاربرد بازيهاي آموزشي در آموزش و پرورش در مقطع ابتدايي و راهنمايي

40.عنوان: ارزشيابي نگرش دانشجويان رشته تکنولوژي آموزشي دانشگاه اراک نسبت به دروس روانشناسي اين رشته

41.عنوان : بررسي علل افت تحصيلي دانش آموزان پسر سال سوم متوسطه در درس زبان انگليسي نواحي 1و2 شهرستان اراک از ديدگاه دبيران و دانش آموزان در سال تحصيلي 81ـ80

42.عنوان : بررسي دلايل کم توجهي دانشجويان دانشگاه اراک به مطالعه کتب درسي غير درسي در سال تحصيلي 81ـ80

43.عنوان : کاربرد کامپيوتر در آموزش

44.عنوان: بررسي ماهيت روش تدريس ايفاي نقش و کاربرد آن در آموزش و پرورش مقاطع ابتدايي

45.عنوان : بررسي تاثير روشهاي تدريس اکتشافي در پيشرفت تحصيلي دانشجويان گروه علوم انساني دانشگاه اراک از ديدگاه اساتيد

46.عنوان : بررسي و نقد درس آشنايي با مراکز آموزشي از نظر دانشجويان رشته تکنولوژي آموزشي دانشگاه اراک

47.عنوان : بررسي روشهاي موثر در مطالعه دروس نظري از نظر دانشجويان رشته هاي علوم انساني دانشگاه اراک در سال تحصيلي 81 ـ80

48.عنوان: ارزشيابي دروس برنامه ريزي آموزشي از ديدگاه دانشجويان رشته تکنولوژي آموزشي دانشگاه اراک در سال تحصيلي 81 ـ80

49.عنوان : بررسي تکنيکي و محتوايي تصاوير کتاب علوم تجربي دوره پاياني نهضت سوادآموزي

50.عنوان : بررسي ميزان آگاهي و استفاده اساتيد دانشگاه ازتکنولوژي آموزشي در امر ياددهي، يادگيري دانشجويان نيمسال دوم سال تحصيلي 80 ـ 80

51.عنوان : طرح مرکز يادگيري دانشگاه اراک

52.عنوان : بررسي روند تاريخي برنامه ريزي آموزشي در ايران

53.عنوان : گزارش کارورزي در مرکز آموزش استثنائي نور اراک

54.عنوان : تحليل محتواي کتاب علوم پايه سوم ابتدايي

55.عنوان: يادگيري مهارتهاي زندگي در مراکز يادگيري محلي ( clc) به روش پودماني

56.عنوان : تاثير بيان اهداف آموزشي توسط اساتيد در پيشرفت تحصيلي دانشجويان

پژوهشگر : جمشيد رحماني ، استاد راهنما : آقاي محمد مينا ، سال اجراء : 82

57.عنوان : ارزشيابي ميزان موفقيت مراکز يادگيري محلي استان مرکزي در آموزش مهارتهاي زندگي

58.عنوان : تحليل محتواي کتاب جغرافياي پايه چهارم دوره ابتدايي

59.عنوان : بررسي ميزان اثربخشي بازيهاي آموزشي در رشد شناختي کودکان پيش دبستاني با تاکيد بر طبقه بندي گانيه

60.عنوان : بررسي علت افت تحصيلي در رشته هاي علوم انساني دانشگاه اراک

61.عنوان : نقش اطلاع رساني و ارتباطات در مديريت

62.عنوان : بررسي نقش تكنولوژي آموزشي در آموزش بزرگسالان

63.عنوان :آشنايي با ويدئو و نحوه استفاده از آن در آموزش

64.عنوان : بررسي نقش كتاب و كتابخانه در موفقيت تحصيلي دانش آموزان متوسطه نظام جديد از ديدگاه دبيران و دانش آموزان ناحيه 2 آموزش وپرورش اراك

65.عنوان : بررسي نقش وسايل كمك آموزشي در يادگيري دانش آموزان پسر مقطع راهنمايي شهرستان نجف آباد كه دروس حرفه وفن افت تحصيلي دارند .

66.عنوان : مطا لعه و بررسي عملكرد برنامه آموزشي شبكه دوم سيما و تا ثير آن در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان سال چهارم رشته رياضي شهرستان دزفول در سال تحصيلي 74ـ73

67.عنوان: بررسي نقش تكنولوژي آموزشي در آموزش ضمن خدمت آموزگاران مدارس ابتدايي ناحيه يك شهرستان اراك در سال تحصيلي 73ـ72 از ديدگاه آموزگاران شركت كننده در اين دوره ها .

68.عنوان : آموزش تكنيك عكاسي

69.عنوان: نقش تكنولوژي آموزش در تسهيل مديريت مدارس

70.عنوان :آشنائي با مقدمات كامپيوتر

71.عنوان :نقش كامپيوتر در آموزش

72.عنوان :طرح ايجاد مركز يادگيري در نظام جديد متوسطه

73.عنوان: نقش بازي در يادگيري كودكان

74.عنوان :جايگاه آموزش برنامه اي در نظام جديد آموزش متوسطه

75.عنوان: نقش تكنولوژي آموزشي در برنامه ريزي نيروي انساني آموزش وپرورش.

76.عنوان: بررسي چگونگي كاربرد تكنولوژي آموزشي در تدريس از ديدگاه معلمين مقطع ابتدايي خمين

77.عنوان : بررسي تاثير دوره هاي ضمن خدمت تكنولوژي آموزشي بر كارآمدي معلمين ابتدايي ناحيه يك خرم آباد

78.عنوان : بررسي ميزان استفاده معلمان ابتدايي شهرستان طارم علياء از علوم در تدريس علوم تجربي

79.عنوان :نقش تكنولوژي آموزشي در حل مشكلات آموزش عشاير

80.عنوان :طرح بهينه سازي آموزش در مدارس استثنايي نور اراك

81. عنوان :دلايل عدم استفاده معلمين مقطع متوسطه از طرح درس روزانه

82.عنوان : بررسي عملكرد فارغ التحصيلان رشتة تكنولوژي آموزشي دانشگاه اراك.

83.عنوان :راهنمايي استفاده عملي از ميكسر M X 1

84.عنوان :طراحي وتجهيز مركز يادگيري مدرسه استثنائي مهندس امير ابراهيمي فخار اراك.

85.عنوان :طراحي مركز يادگيري در مركز تربيت معلم شهيد باهنر اراك .

86.عنوان :طرح ايجاد مركز يادگيري مدرسه استثنايي ياسر اراك

87.عنوان :راهنماي تدريس جغرافيايي پنجم ابتدايي

88.عنوان : نقش ويدئو در آموزش

89.عنوان : راهنماي تدريس جغرافياي استان مركزي

90.عنوان :راهنماي تدريس تعليمات اجتماعي سال دوم راهنمايي

91.عنوان : بررسي اثر بخشي روشهاي تدريس علوم تجربي پنجم ابتدايي از ديدكاه معلمان شهرستان ماسال

92.عنوان : طراحي آموزش فارسي (اول دبستان )

93.عنوان: بررسي روشها ورسانه هاي تدريس در مدارس كودكان استثنايي شهرستان اراك

94.عنوان : طرح بهينه سازي آموزشي در مدرسه استثنايي ابراهيمي فخار اراك

95.عنوان :بررسي علل افت تحصيلي دانش آموزان مدارس روستايي مقطع راهنمايي

96.عنوان: بررسي ميزان وكارآيي كتابهاي كمك آموزشي مربوط به درس علوم تجربي دوره ابتدايي از معلمان مدارس ابتدايي ناحيه دو قزوين

97.عنوان : ارزشيابي دوره ضمن خدمت مديران دوره متوسطه شهرستان رودسر در سال تحصيلي 74ـ75 از ديدگاه مديران شركت كننده

98.عنوان :راهنماي تدريس تاريخ چهارم دبستان

99.عنوان :طراحي آموزش علوم تجربي دبستان ( پاية چهارم )

100.عنوان : بررسي ميزا ن انطباق محتوي و مفاهيم كتاب علوم پاية پنجم ابتدائي با روشهاي تدريس فعال .

(101) عنوان: بررسي ميزان استفاده و كاربرد اينترنت توسط دانشجويان رشته تكنولوژي آموزشي دانشگاه اراك در سال تحصيلي 83-82

(102) عنوان: كاربرد فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش ايران

( 103 )عنوان: بررسي تأثير برنامه هاي تلويزيون بر خشونت كودكان

(104) عنوان: نقش تكنولوژي آموزشي در بهبود فرايند آموزشي كودكان استثنايي پسرانه (كم توان ذهني) شهرستان اراك در سال تحصيلي 83-1382

(105) عنوان:نقش تكنولوژي آموزش (از بعد طراحي) در ايجاد انگيزه در فراگيران

(106) عنوان: جايگاه تكنولوژي آموزشي در نظام آموزش و پرورش ايران

(107) عنوان: معرفي بسته آموزشي

(108)عنوان: بررسي وضعيت شغلي فارغ التحصيلا ن رشته تكنولوژي آموزشي دانشگاه اراك

(109)عنوان: بررسي ميزان و نحوه كاربرد اينترنت توسط اساتيد در دانشگاه اراك

( 110) عنوان: بررسي ماهيت نظريه ساخت گرايي

(111) عنوان: بررسي تأثير روشهاي تدريس اكتشافي در پيشرفت تحصيلي دانشجويان گروه علوم انساني دانشگاه اراك از ديد اساتيد.

(112)عنوان: بررسي علل عدم تمايل اساتيد دانشگاه اراك به استفاده از وسايل كمك آموزشي در تدريس

(113) عنوان: بررسي ديدگاههاي دانشجويان در رابطه با شيوه هاي تدريس معلم‌مداري و دانشجو مداري در دانشگاه اراك

(114) عنوان: بررسي ميزان اثربخشي كتاب هديه هاي آسمان بر افزايش يادگيري دانش‌آموزان دختر – پسر پايه سوم ابتدايي از ديدگاه معلمان ناحيه 2 شهر اراك در سال تحصيلي 83-82

(115)عنوان: ارزشيابي اثربخشي برنامه همياري در يادگيري دانش آموزان از ديدگاه معلمين مجري ناحيه 1 اراك در سال تحصيلي 83-1382

(116) عنوان: آموزش اتصالات خط نستعليق

( 117)عنوان: آموزش با روش پودماني و نمونه اي از اين روش در زمينه ارزشيابي

(118) عنوان: بررسي محتواي كتاب علوم دوم راهنمايي با تكيه بر تصاوير.

(119) عنوان: بررسي مسائل و مشكلات موجود در برنامه هاي درسي رشته

(120 )عنوان: بررسي نقش دانشگاه مجازي در آموزش از راه دور

(121) عنوان: بررسي تطبيقي كاربرد تكنولوژي آموزش در دوره متوسطه نظام‌هاي آموزشي ايران و ژاپن

(122)عنوان: نقش بازيهاي آموزشي در يادگيري كودكان

(123) عنوان: ايجاد مركز فراگيري در مدرسه ايثارگران اراك

(124) عنوان: بررسي تأثير تربيت بدني (ورزش) در تغيير الگويي رفتاري دانش‌آموزان مقطع راهنمايي منطقه وفس

(125)عنوان: نقش تكنولوژي آموزشي در آموزش كودكان عقب مانده ذهني

(126) عنوان: آشنايي با رسانه ها در كارگاه تكنولوژي آموزشي كاروزي در مراكز كودكان استثنايي و كم توان (ذهني) استان مركزي

(127) عنوان:كاربرد تكنولوژي آموزشي در نظام جديد متوسطه

(128) عنوان: بررسي چگونگي استفاده دبيران مقطع متوسطه نظري شهرستان كوهد شت از وسايل آموزشي در دروس تخصصي علوم تجربي

(129) عنوان: مدرسه محوري در نظام آموزشي

(130) عنوان: دانشگاه مجازي و جايگاه آن در جهان وايران

(131) عنوان: طراحي آموزشي علوم تجربي (پايه چهارم)

(132) عنوان: روان شناسي رشد (2) بلوغ و نوجواني و اختلافات نوجواني به زبان آموزش بر نامه اي و پود ماني

(133) عنوان ::نقش تكنولوژي آموزشي در ارتقا ءكيفي آموزش ابتدائي

(134) عنوان:مقايسه وضعيت خانوادگي دانش آموزان ممتاز و مردودين پسر كلاس پنجم منطقه شازند در سال تحصيلي 74-75

(135) عنوان: آموزش پودماني با رويكرد پود ماني

(136)عنوان : جايگاه فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش عالي .

(137 ) عنوان : بررسي روش هاي آموزشي در گروه علوم تربيتي در دانشگاه اراك

(138) عنوان : مشاهده مستقيم روش هاي درمان دانش آموزان ناتوان در خواندن

( 139) عنوان : كاربرد تكنولوژي آموزشي در آموزش عالي ايران

(140 ) عنوان : راهنماي تدريس درس تاريخ سال اول راهنمايي .

(141 ) عنوان : بررسي جايگاه كامپيوتر آموزشي در دانشگاه اراك .

( 142 ) عنوان : معرفي و تشريح فعاليت هاي انجمن علمي تكنولوژي آموزشي دانشگاه اراك

(143 ) عنوان : بررسي نقش تكنولوژي آموزشي در آموزش كودكان آمورش آموزش پذير .

(144 ) عنوان : نقش فناوري اطلاعات ( IT) در مديريت آموزشي .

( 145 ) عنوان : ارزشيابي رشته كارشناسي تكنولوژي از ديدگاه دانشجويان رشته تكنولوژي آموزشي .

(146) عنوان : بررسي ويژگي هاي كودكان 3 تا 7 ساله و آموزش و پرورش پيش از دبستان

(147) عنوان : يادگيري اكتشافي و رشد خلاقيت دانش آموزان .

(148 ) عنوان : بررسي نگرش اساتيد دانشگاه اراك در مورد كاربرد آموزشي اينترنت و ميزان تاثير آن بر پيشرفت تحصيلي دانشجويان .

(149) عنوان : بررسي مسائل و مشكلات كه بر ميزان گرايش دانشجويان رشته هاي علوم انساني نسبت به تحقيق و پژوهش در دانشگاه اراك موثر مي باشند .

(150) عنوان : بررسي جايگاه فناوري اطلاعات ITو فناوري اطلاعات و ارتباطات ICTدر آموزش و پرورش ايران

(151 )عنوان : بررسي موانع جذب و به كارگيري فارغ التحصيلان رشته تكنولوژي آموزشي در مشاغل و حرفه هاي اجتماعي از ديدگاه فارغ التحصيلان دانشگاه اراك

(152 ) عنوان : بررسي نگرش معلمين با سابقه نسبت به تهيه طرح درس

(153 ) عنوان : بررسي ميزان كارآيي كتاب هاي كمك آموزشي مربوط به درس علوم تجربي دوره ابتدايي از ديدگاه معلمان مدارس ابتدايي نواحي 1 و 2 شهرستان اراك

(154 ) عنوان : كاربرد فناوري اطلاعات در آموزش و پرورش ايران .

( 155 ) عنوان : بررسي تطبيقي دروس تحفصي تكنولوژي آموزشي و ارائه پيشنهادي بهينه سازي آن .

( 156 ) عنوان : نقش ICTدر آموزش و پرورش ايران .

(157 ) عنوان : بررسي تصاوير كتاب علوم اول راهنمايي ( بخش دنياي زنده ) از ديدگاه معلمان ناحيه يك اراك .

(158 ) عنوان : بررسي نظرات معلمين پايه چهارم ابتدايي شهر گچساران در مورد محتواي كتاب تاريخ چهارم ابتدايي .

(159 ) عنوان : بررسي نوع نگرش معلمين نسبت به كارآمدي تكنولوژي آموزشي در رابطه ميزان كاربرد آن با گذراندن دوره هاي ضمن خدمت تكنولوژي آموزشي از ديدگاه معلمين مقطع راهنمايي منطقه چهارده تهران در سال تحصيلي 78-77 .

(160) عنوان : ICTدر آموزش و پرورش .

( 161 ) عنوان : كاربرد كامپيوتر در آموزش .

(162) عنوان : بررسي كاربرد روش يادگيري اكتشافي در تدريس كتاب رياضي پايه چهارم ابتدايي .

( 163 ) عنوان : تدريس طرز تلفظ كلمات قرآني با استفاده از نوار صوتي در مقطع راهنمايي سال دوم .

(164 ) عنوان : نقد و بررسي روشهاي يادگيري .

(165 ) عنوان : بررسي دلايل عدم مشاركت سوادآموزان زن دوره تكميلي در امر يادگيري در شهر اراك .

(166 ) عنوان : تحليل چارچوب درس مقدمات تكنولوژي آموزشي و چگونگي ارتباط محتواي اين درس با ساير دروس .

(167) عنوان : بررسي چگونگي كاربرد آموزشي كامپيوتر توسط دانشجويان كارشناسي رشته تكنولوژي آموزشي دانشگاه اراك در سال تحصيلي 84-83 .

(168 ) عنوان : بررسي روشهاي ايجاد انگيزه براي مطالعه ي كتب غيردرسي دانشجويان دانشگاه اراك در سال تحصيلي 83-82 .

(169) عنوان : راهنماي تدريس تاريخ پنجم دبستان .

170- عنوان : بررسی تصاویر کتاب علوم تجربی سال اول راهنمایی از دید معلمان شهر اراک

171- عنوان : بررسی میزان دانش وآگاهی معلمان پایه پنجم ابتدایی در زمینه طرح و تهیه سوالات امتحانی و مهارتهای ارزشیابی در مدرسه ابتدایی دخترانه شهدای خیبر شهر اراک در سال تحصیلی 82-1381

172- عنوان : بررسی راهکارهایی جهت استفاده عملی دانشجویان اراک از کامپیوتر

173- عنوان : مطالعه موردی در زمینه تاثیر استفاده از روش سینا در یادگیری دانش آموز ناتوان در خواندن

174- عنوان : مدیر یار

175- عنوان : بررسی میزان و نحوه کاربرد آموزشی کامپیوتر توسط دانشجویان رشته تکنولوژی آموزشی

176- عنوان : آموزش خوشنویسی مفردات نستعلیق به روش برنامه ای

177- عنوان : چکیده پروژه های تولیدی از سال 1373الی 1377

178- عنوان : بررسی و نقد سر فصل های دروس تولیدی رشته تکنولوژی آموزشی از دیدگاه دانشجویان در سال تحصیلی 81-1380

179- عنوان : فیلمنامه آموزش مفردات نستعلیق

180- عنوان : یادگیری اکتشافی و رشد خلاقیت دانش آموزان

181- عنوان : آموزش خوشنویسی به روش برنامه ای

182- عنوان : بررسی روشها و رسانه های تدریس در مدارس کودکان استثنایی شهرستان اراک

183- عنوان : سیستم آموزش برنامه ای

184- عنوان : تلویزیون در آموزش

185- عنوان : لزوم تعیین هدفهای رفتاری

186- عنوان : بررسی نقش تکنولوژی آموزشی در آموزش بزرگسالان

187-عنوان : بررسی روشهای نوین آموزشی در تدریس زبان انگلیسی

188- عنوان : آشنایی با کتابخانه و انواع فهرست برگه

189- عنوان : مطالعه موردی

190- عنوان : روانشناسی رشد (1) دوران قبل و هنگام تولد کودک به زبان آموزش برنامه ای

191- عنوان : اسراف و زیان های آن به زبان آموزش برنامه ای ( به همراه نوار صوتی )

مقدمه :                                                                                                                             در جمع معلمان و دست اندرکاران تعليم و تربيت چه بسيارند افرادي که دانش هاي لازم را در مورد موضوع درس و مفاهيم تدريس دارند ، ولي شيوه استفاده صحيح و روش آموزش و انتقال مطلوب را نمي دانند و يا درموقع تدريس دچار مشکل مي شوند . يکي از راههايي  که معلمين را در امر تدريس موفق ياري ميکند نوشتن طرح درس است . مسلماً يکي از زمينه هاي لازم براي برخورداري از يک برنامه ريزي سيستماتيک آموزش استفاده مهم از طرح درس است او با اين کار تضميني براي موفقيت خود و همچنين اعتماد به نفس جهت انتقال مفاهيم مورد نظر در تدريس به دست ميآورد . لذا پژوهشگر در اين تحقيق سعي نموده است تا تاثير استفاده از طرح درس را بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مورد بررسي قرار دهد.              

پرسشهاي تحقيق :  

 1ـ آيا معلمين استفاده از طرح درس را به عنوان يک ضرورت در کار آموزش احساس مي نمايند ؟                                                                               

2ـ آيا استفاده از طرح درس در ميزان پيشرفت تحصيلي دانش آموزان موثر است ؟                                                                                                   

3ـ استفاده از طرح درس تا چه اندازه در انتخاب روش ها ، رسانه ها ، سازماندهي مناسب در آموزش کمک مي کند ؟                                           

4ـ نوشتن طرح درس تا چه حد در استفاده بهتر يا زمانبندي منا سب تر براي استفاده از وقت مي تواند مفيد باشد ؟                                                      

روش تحقيق :

روش تحقيق روش تحقيق توصيفي ـ پيما يشي است جامعه آماري اين تحقيق را معلمين زن مقطع ابتدايي ناحيه 2 شهرستان اراک تشکيل مي دهد و نمونه آماري اين تحقيق 40 نفر از اين جمعيت مي باشد که به طريق نمونه گيري تصادفي انتخاب شده اند . ابزار جمع آوري اطلاعات پرسشنامه است که شامل سوال بسته و باز مي باشد . تحليل اطلاعات با استفاده از آمار توصيفي صورت گرفته است

نتايج تحقيق :        

بر اساس تحليل اطلاعات نتايج زير حاصل شده است :                               

1ـ در رابطه با پرسش تحقيقاتي شماره يک ؛ حدود 75% از افراد براي کلاسهاي خود طرح درس تهيه مي کنند که اکثر آنها نوشتن طرح درس روزانه را لازم ميدانند . 60% از معلمين نوشتن طرح درس را براي تدريس بهتر لازم ميدانند . 70% از آنها نوشتن طرح را براي همه مقاطع لازم ميدانستند .        

 2ـ در رابطه با پرسش تحقيقاتي شماره دو؛ بطور کلي 92% افراد معتقدند که طرح درس  بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان موثر است . 75% افراد در بيان اهداف آموزشي توسط معلم قبل از شروع آموزش را امري ضروري ميدانند .   

3ـ در رابطه با پرسش تحقيقاتي شماره سه؛ 60% از معلمين معتقدند که در طرح درس تمام فعاليت هايي که توسط معلم و دانش آموز در خلال آموزش انجام مي گيرد ، پيش بيني مي شود . مسلماً انتخاب روش ها ، رسا نه ها و سازماندهي هم جزئي از فعاليت هاي معلم است .                                          

4ـ در رابطه با پرسش تحقيقاتي شماره چهار؛ 90% معلمين معتقد به زمانبندي که در طراحي آموزش انجام مي گيرد هستند و معتقدند که اين زمان بندي داراي فوايد زير مي باشد :                                                                      

معلمين از قبل مي توانند از فرصتها مناسب تر استفاده نمايند، از به هدر رفتن وقت ، و بحثهاي بيهوده غير درسي جلوگيري ميکند .              

2.عنوان :راهنماي تدريس اجتماعي ( دوم راهنمايي )                                     

پژوهشگر:حمدا...کريميخشاب،استادراهنما:سرکارخانمذوالقرنين،سال اجرا:78

مقدمه :        

نظامهاي آموزشي امروز مبتني بر تکنولوژي تدريس است. به اين سبب معّلمدر اين نظام بايد از صلاحيت هاي خاصي برخوردار باشد ، و براي ايفاي نقش کارشناس و مدير آموزش ، هدايتها يا مهارتهاي لازم را چه در دوره تربيت معّلم و چه پس از آن از طريق منبعي ارزشمند و جامع در شکل راهنماي تدريس کسب کند ، ارائه حجم محتواي سنگين با روش هاي سنّتي آموزش ديگر جوابگوي نياز فرداي فرد و جامعه نيست . اين پژوهش کوششي است در جهت طراحي منظم يا سيستماتيک تدريس و يادگيري کتاب تعليمات اجتماعي سال دوم راهنمايي.

اهداف قحقيق :     

 1ـ  بحث از ماهيت راهنماي تدريس .

2ـ هدف از آموزش تعليمات اجتماعي .        

3ـ تهيه راهنماي تدريس براي 16 درس تعليمات اجتماعي در پايه دوم راهنمايي .

روش تحقيق :   

روش تحقيق ، توصيفي، تحليلي ، اسنادي يا کتابخانه اي است . ابتدا محتواي کتاب تعليمات اجتماعي سال دوم راهنمايي مورد بررسي قرار گرفته است و بعد ضمن مطالعه کتب روشهاي تحقيق و تکنولوژي تدريس راهنماي تدريس مناسبي براي اين کتاب تاليف شده است .

نتايج تحقيق :  

1ـ ماهيت راهنماي تدريس و مزاياي طرح درس و طراحي آموزشي مورد بررسي قرار گرفته است .

2ـ اهداف کلي آموزش اجتماعي دوره راهنمايي و مشکلات و محدوديت هاي تدريس اين درس ، روشها و فنون مختلف تدريس اين درس مطرح شده است .

3ـ بر مبناي مرور مطالعاتي صورت گرفته براي 16 درس کتاب اجتماعي سال دوم راهنمايي بر مبناي مدل سيستماتيک تدريس راهنماي آموزش، طراحي و پيشنهاد شده است . اين طرح درس شامل عناصر : مشخصات کلي درس ، هدف کلي درس ، اهداف جزئي ، اهداف رفتاري ، مواد و رسانه هاي آموزشي ، روش تدريس ، ارزشيابي از جريان تدريس و فعاليت هاي علمي خارج از کلاس براي دانش آموزان

3.عنوان :بررسي تکنيکي و محتوايي کتابهاي فارسي مقدماتي و تکميل نهضت سواد آموزي

پژوهشگران :ليلا ذولقدر ، فاطمه فرهنگ فلاح ، استاد راهنما : آقاي محمدمينا ، سال اجرا : 78

مقدمه :

در اين تحقيق سعي شده است به بررسي نقش تصاوير در آموزش بزرگسالان از نظر ارائه پيام توجه شود . با توجه به نقاط ضعف و قوتي که در آموزش بزرگسالان در کشور ما وجود دارد مطمئناًهرچه محتواي آموزشي منسجم تر و سنجيده تر انتخاب شود بهتر مي تواند نتيجه دهد.صاحبنظران اعتقاد دارند خواندن تصاوير نظير خواندن حروف و کلمات داراي اصول و قوانيني است که بايستي آنان را در فراگيران تقويت کرد. لذا پژوهشگران بر آن شدند تا با اين بررسي کمکي در جهت کاربرد يافته هاي مثبت تصوير و عدم تکرار کاربرد نامناسب آن محتواي آموزشي قدمي هرچند کوتاه برداشته باشند.

پرسشهاي تحقيقاتي :

1ـ تصاوير کتاب از نظر گروه نمونه تحقيق تا چه حد براي بزرکسالان مناسب است؟

2ـ تصاوير کتاب از نظر گروه نمونه تحقيق تا چه ميزان با محتوا همخواني دارد ؟

3ـ تصاوير کتاب ازنظر گروه نمونه تحقيق تا چه حد از نظر فني مناسب تهيه شده است؟

الف) از نظر وضوع    ب) از نظر رنگ آميزي  ج)  از نظر کيفيت چاپ   د) لحظه برداشت   ه) تطبيق با واقعيت   و) از نظر هماهنگي اجزاء   ز) از نظر کادربندي

4ـ تصاوير کتاب از نظر گروه نمونه تحقيق تا چه حد مي تواند جلب توجه نمايد ؟

5ـ تصاوير کتاب از نظر گروه نمونه تحقيق تا چه ميزان با هم ارتباط دارند؟

روش تحقيق :

اين تحقيق از نوع تحقيقات توصيفي ـ پيمايشي است . جامعه آماري در اين تحقيق راهنمايان تعليماتي و آموزشياران نهضت سوادآموزي شهرستان اراک در سال 79-1378 مي باشد . کل راهنمايان تعليماتي در سطح استان 14 نفر و آموزشياران 36 نفر مي باشند و ابزار جمع آوري اطلاعات پرسشنامه از نوع باز و بسته و تجزيه و تحليل داده ها با استفاده از آمار توصيفي و رسم جدول ميباشد .

نتايج تحقيق :

بر اساس تحليل داده ها نتايج زير بطور خلاصه وار حاصل شده است :

1ـ در رابطه با پرسش تحقيقاتي شماره يک: بطور متوسط از نظر 35% افراد نمونه تحقيق کتاب براي بزرگسالان مناسب مي باشد .

2ـ در رابطه با پرسش تحقيقاتي شماره دو ؛ بطور متوسط از نظر 59% افراد نمونه تحقيق تصاوير با محتواي کتاب همخواني دارد.

3ـ در رابطه با پرسش تحقيقاتي شماره سه؛بطور متوسط از نظر 28% افراد نمونه تحقيق تصاوير کتاب از نظر فني مناسب مي باشد .

4ـ در رابطه با پرسش تحقيقاتي شماره چهار ؛ بطور متوسط از نظر 32% افراد تصاوير کتاب قادر به جلب توجه مخاطبين مي باشد .

5ـ در رابطه با پرسش تحقيقاتي شماره پنج؛ بطور متوسط از نظر 40% افراد نمونه تحقيق تصاوير کتاب با هم در ارتباط هستند .

نتايج خلاصه شده اي که از کتاب فارسي دوره تکميلي بدست آمده است :

1ـ در رابطه با پرسش تحقيقاتي شماره يک ؛ بطور متوسط 38% افراد نمونه تحقيق تصاوير کتاب براي بزرگسالان مناسب مي باشد.

2ـ در رابطه با پرسش تحقيقاتي شماره دو ؛ بطور متوسط از نظر 50% افراد نمونه تصاوير کتاب با محتواي کتاب همخواني دارد .

3ـ در رابطه با پرسش تحقيقاتي شماره سه ؛ از نظر 37% افراد نمونه تحقيق تصاوير کتاب از نظر فني مناسب مي باشد .

4ـ در رابطه با پرسش تحقيقاتي شماره چهار ؛ بطور متوسط از نظر 34% افراد تصاوير کتاب قادر به جلب توجه مخاطبين مي باشد .

5ـ در رابطه با پرسش تحقيقاتي شماره پنج ؛ بطور متوسط از نظر 40% افراد نمونه تحقيق تصاوير کتاب با هم در ارتباط هستند .

4.عنوان :مسائل و مشکلات آموزشي و درسي دانش آموزان نيمه بينا در سطح شهر اراک

پژوهشگر :روح ا... عابدين پور سوري، استاد راهنما: دکتر محمد سيفي، سال اجرا: 78

مقدمه :

 شخص نابينا مانند ديگر اشخاص مبتلا به ناتوانی، خواهان زندگی و برخورد و آموزش عادی و معمولی است در حالی که کودکان نيمه بينا که گروهی از کودکان استثنايی هستند با مشکلات عديده ای از جمله عاطفی، اخلاقی، روانی اجتماعی، آموزشی و درسی و غيره روبه رو هستند. محقق در اين تحقيق سعی نموده است ضمن بيان تعريف و ويژگي های نيمه بينايی به شرح علل و عوامل آن پرداخته و مسائل و مشکلات آموزشی و درسی دانش آموزان نيمه بينای شهر اراک را مورد مطالعه و بررسی قرار داده و راه حلهای مناسب را ارائه دهد.

پرسشهای تحقيقاتی :

1ـ مشکلات ارتباطی کودکان نيمه بينا در کلاس درس چيست ؟

2ـ مشکلات ياددهی ـ يادگيری کلاسي دانش آموزان نيمه بينا چه مواردی مي باشد؟

3ـ مربيان تا چه حد با ماهيت نيمه بينايان آشنايی دارند ؟

4ـ از ديدگاه معّلم و شاگردان نيمه بينا ، چه راه هايی جهت رفع مشکلات آموزشي و درسی نيمه بينايان وجود دارد ؟

روش تحقيق :

اين پژوهش يک مطالعه توصيفی از نوع پيمايشی مي باشد. جامعه آماری اين تحقيق عبارتند از کليه دانش آموزان نيمه بينای شهرستان اراک و معلّمان آنها در سال تحصيلی 79ـ78 مشغول تحصيل و تدريس مي باشد. نمونه آماری اين تحقيق 6 نفر دانش آموز نيمه بينا و3 نفر از معلّمان آنها که در دبستان ابابصير و مدرسه راهنمايی 17 شهريور شهرستان اراک تدريس و تحصيل ميکنند تشکيل مي دهد. ابزار جمع آوری اطلاعات استفاده از پرسشنامه، که دوپرسشنامه يکی توسط معلمين و ديگری توسط دانش آموزان تکميل گرديده است مي باشد. روش تحليل داده ها با استفاده از آمار توصيفی می باشد

 نتايج تحقيق :

براساس تحليل داده ها نتايج زير حاصل شده است.

1ـ در رابطه با پرسش تحقيقاتي شماره يک ؛ از آنجايی که 72% دانش آموزان و83% از معّلمان عقيده دارند که نور کلاسها مناسب بوده و 83% از دانش آموزان و 100% از معّلمان عقيده دارند که صدای آموزشياران هنگام نوشتن روی تخته رسا مي باشد و 83% از معّلمان ودانش آموزان معتقدند که وسايل کمک آموزشي استفاده شده در کلاس مناسب است. پس مي توان گفت دانش آموزان نيمه بينا در کلاس درس مشکل خاصي ندارند.

2ـ در رابطه با پرسش تحقيقاتي شماره دو؛ 67% دانش آموزان وسايل کمک آموزشي استفاده شده در کلاس را مفيد ميدانند و 94% نيز کتابهای نيمه بينايان را مفيد مي دانندو 83% هم عقيده دارند معلّمان در بروز خستگي چشم ناشي از مطالعه به آنان کمک مي کنند و 87% هم عقيده دارند که مي توانند مشکلات درسي خود را از معلّم بپرسند، لذا در موارد فوق مشکل خاصي وجود ندارد.

3ـ در رابطه با پرسش تحقيقاتي شماره سه؛ بر اساس داده های حاصل 100% پاسخهای ارائه شده در خصوص ويژگي های نيمه بينايی درست مي باشد.

بطور متوسط ميتوان گفت: 73% معلّمان نسبت به ماهيت نيمه بينايی اطلاعات لازم را دارند.

4ـ در رابطه با پرسش تحقيقاتي شماره چهار؛ مطابق داده های حاصل از پرسشنامه 100% معلّمان آموزش انفرادیموثّرترين راه حل مشکلات آموزشي نيمه بينايان تلقي ميکنند.همچنين 66% از دانش آموزان وسايل کمک آموزشي که قابليت بزرگ نمايی دارند را وسيله مناسبي جهت حل مشکلات آموزشي مي دانند. 66% از معلّمان هم خواهان مجزا کردن گروه های مختلف کودکان استثنايی از نيمه بينايان هستند تا آموزش آسان تر صورت گيرد.

5.عنوان :نقش ويدئو در آموزش

پژوهشگر :زهرا غلامی، استاد راهنما: دکتر محمد سيفي، سال اجراء : 78

مقدمه :

امروزه دستگاه های ضبط و پخش ويدئو تيپ و ويدئو کاست بصورت منابع استاندارد در آموزش در آمده و به طور گسترده در مدارس مورد استفاده قرار مي گيرند. تعدد تنوع سيستمهاي پرقابل ضبط و پخش تلويزيوني در مستقيم توليد در کلاسهای درس فراهم کرده است. پيدايش ويدئو آموزشي بعد از کتابهای درسي در تعليم و تربيت حائز اهميت بسزايی است اگر چه اين رسانه مفيد هرگز قادر نخواهد بود جايگزين معلّم شده و حتی نميتواند به تنهايی مورد استفاده قرار گيرد نوارهای ويدئويی اين امکان را مي دهد که اطلاعات را ضبط کنيم و به کرات آنها را ببينيم و ويدئو وسيله ای ارزان و مناسبي به حساب مي آيد و برای آموزش فردی و گروهي مناسب است.

اهداف تحقيق :

1ـ معرفي دستگاه ويدئو و دستگاه ويدئويی .

2ـ تاريخچه ويدئوی آموزشي در ايران و جهان .

3ـ کاربرد آموزشي ويدئو در کلاس .

4ـ وضعيت جاری ويدئوی آموزشي در ايران .

روش تحقيق :

 اين تحقيق با استفاده از روش اسنادي يا کتابخانه ای صورت گرفته است پژوهشگر با استفاده از منابع کتابخانه و مجلات دست به مطالعه و بررسي نقش ويدئو در آموزش زده است و در پايان به نتايج سودمندي در رابطه با اين موضوع رسيده است.

نتايج تحقيق :

در راستای اهداف مشخص شده نتايج زير بدست آمده است :

پژوهشگر ضمن معرفي ماهيت دستگاه ويدئو و نوار ويدئو اطلاعات مفيدي در نتيجه کاربرد آموزشي ويدئو ، وضعيت کنوني ويدئوی آموزشي در ايران ، تاريخچه کاربرد آموزش ويدئو در جهان، تاريخچه کاربرد ويدئو در ايران به مخاطب ارائه ميدهد و به اين نتيجه ميرسد که ويدئو به عنوان يک رسانه آموزشي می توانند از حواس سمعي بصري فرد استفاده کرد و به دانش آموزان اطلاعاتي با حوزه وسيع تر و محسوس تر ارائه نمايد و اين دستگاه مي تواند بر مشکل زمان و مکان فائق آمده و بسياری از رويدادهايی را که دور از فضای آموزشي است به کلاس آورد و خيلی از مواردی را که با چشم غير مسلح قادر به ديدن آنها نيستيم به تصوير کشيده و در کلاس درس استفاده کنيم.

6.عنوان :بررسی فضاهای آموزشی و مطابقت آن با استفاده از استانداردهای موجود مدارس ابتدايی شهر اراک در سال تحصيلی 78

پژوهشگر :زهرا يعقوبي جورابي ، استاد راهنما : آقاي سعيد موسوي پور ، سال اجراء : 78

مقدمه :

برای تامين نيروی انساني متعهد، متخصص و ماهر بايد شرايط مطلوبي در جامعه بخصوص در مدارس و فضاهای آموزشي بوجود آورد و محيط مساعدي را فراهم ساخت تا کودکان از طريق آن بتوانند به تجارب لازم دست يابند، محيط به طور مستقيم و غير مستقيم بر سلامت روح و جسم فراگيران و در نتيجه بر پيشرفت تحصيلي آنان موثّر است اين تاثير در دوران ابتدايی حائز اهميت است ، زيرا پايه های اوليه يادگيری دانش آموزان در دوران ابتدايی صورت ميگيرد. بنابراين فضاهای آموزشي از جمله فضاهاي فيزيکی و فضاهای عاطفي و رواني مدارس در رشد و تکامل و پيشرفت تحصيلی دانش آموزان موثر است.

پرسشهای تحقيقاتي :

1ـ در ساخت فضاهای آموزشي تا چه ميزان استانداردها رعايت شده است ؟

2ـ دلايل عدم رعايت استانداردها در ساخت فضاهای آموزشي چيست ؟

3ـ آيا فضاهاي آموزشي استاندارد بر پيشرفت تحصيلی دانش آموزان تاثير دارد ؟

روش تحقيق :

نوع تحقيق به صورت توصيفی، تحليلی است. محقق جهت جمع آوري اطلاعات مورد نياز به تهيه مقالات، پايان نامه ها و منابعي که در اين زمينه وجود دارد پرداخته است، و از جمله منابعی که در پژوهشگاه تربيت معلّم ، مرکز تربيت معلّم ضمن خدمت فرهنگيان سازمان برنامه و بودجه و دانشگاه اراک موجود بوده است استفاده کرده تا به بررسي و تحليل فضاهای آموزشي و مطابقت آن با استانداردهای تعيين شده موجود بپردازد.

نتايج تحقيق :

1ـ در رابطه با پرسش تحقيقاتي شماره يک ؛ بر اساس تحقيقات صورت گرفته مدارس مورد بررسي مطابق با استانداردهاي تعيين شده ، نبوده و بايد حتی الامکان سعي شود تا مکاني مناسب براي احداث مدارس ايجاد شود در اين تحقيق پژوهشگر به اين نتيجه ميرسد که عوامل فضاهاي آموزشي مدارس ابتدايی مورد مطالعه با استانداردهاي موجود مطابقت ندارد و اين عوامل غير استاندارد نمي تواند جوابگوي نيازهاي آموزشي و تربيتي دانش آموزان باشد.

2ـ در رابطه با پرسش تحقيقاتي شماره دو؛ دلايل عدم رعايت استانداردها در ساخت و ساز فضاهاي آموزشي :

الف ) افزايش روز افزون جمعيت دانش آمورزان، گسترش علم و دانش، لزوم استفاده از امکانات آموزشي و بهره مندي از آنها در زندگي روزمره، در مدارس با کمبود فضاهاي آموزشي روبرو ميشويم.

ب ) کمبود بودجه ی امکانات مالی، عدم برنامه ريزی صحيح و کمبود نيروي انساني متخصص در امر ساخت و ساز مدارس ، توجه به کميت و عدم توجه به کيفيت فيزيکی فضاهاي آموزشي در اکثر مدارس مورد مطالعه ديده شده است .

3ـ مطابق بررسي های به عمل آمده اگر محيط های آموزشي از لحاظ نور، صوت، آب و هوا و رنگ مناسب باشدسلامت روح و جسم فراگيران تامين مي شود و بر پيشرفت تحصيلي و يادگيري دانش آموزان تاثيرگذار است .

7.عنوان : ارزشيابي دوره کارشناسي تکنولوژي آموزشي از ديدگاه فارغ التحصيلان رشته تکنولوژي آموزشي دانشگاه اراک تا سال 1378

پژوهشگران :ابراهيم قادي پاشا ، احمد قلعه نوئی ، استاد راهنما : دکتر محمد سيفي ، سال اجراء : 78

مقدمه :

با وجود کارکردها و توانائيهايی که درتکنولوژي آموزشي وجود دارد همواره پياده کردن اهداف و خواسته هاي تکنولوژي آموزشي کشور ما با مشکلات و موانعي روبرو است . با وجود مشکلات وموانع همواره وضعيت فارغ التحصيلان و نحوه بهره گيري از نظام ها ي آموزشي از فارغ التحصيلان اين رشته در حاله اي از ابهام بوده است و انجام تحقيقات در زمينه وضعيت فارغ التحصيلان اين رشته و ميزان سودمندي واحدهاي درسي آن ضروري مي نمايد.

پرسشهاي تحقيقاتي :

1ـ فارغ التحصيلان گروه نمونه تحقيق تا چه حد از تخصص خود رضايت دارند ؟

2ـ فارغ التحصيلان گروه نمونه تحقيق تا چه حد شغل فعلي خود را در رابطه با تکنولوژي آموزشي مي دانند؟

3ـ مشکلات شغلي فارغ التحصيلان بر حسب اولويت کدامند ؟

4ـ دروس رشته تکنولوژي آموزشي اصلي ،تخصصي، اختياري، بطور کلي و به تفکيک تا چه حد از نظر فارغ التحصيلان مفيد مي باشد ؟

5ـ فارغ التحصيلان گروه نمونه تحقيق براي اصلاح برنامه هاي آموزشي تکنولوژي آموزشي چه پيشنهاداتي دارند ؟

روش تحقيق :

در اين تحقيق پژوهشگر از روش توصيفي استفاده کرده است . ابزار و شيوه جمع آوری اطلاعات پرسشنامه است که شامل سوال باز و بسته است . گروه نمونه تحقيق 40 نفر از فارغ التحصيلان کارشناسي تکنولوژي آموزشي است . جامعه آماري اين تحقيق شامل فارغ التحصيلان رشته تکنولوژي دانشگاه اراک از بدو تاسيس اين رشته در دانشگاه اراک 1378 که 115 نفر مي باشد .

نتايج تحقيق :

بر اساس تحليل داده ها نتايج زير حاصل شده است :

1ـ در رابطه با پرسش تحقيقاتی شماره يک ؛ 5/47 % از افراد گروه نمونه تحقيق در حدمتوسط،25%  افراد گروه  تحقيق در حد خيلي زياد و 5/17% افراد  در حد خيلي کم و از تخصص خود به عنوان تکنولوژيست آموزشي رضايت خاطر دارند .

2ـ در رابطه با پرسش تحقيقاتي شماره دو؛ 5/42% افراد گروه نمونه تحقيق در حد متوسط 5/32% افراد در حد خيلي کم و کم از افراد گروه در حد خيلي زياد و زياد شغل فعلي خود را در ارتباط با تکنولوژي آموزشي مي دانند.

3ـ در رابطه با پرسش تحقيقاتي شماره سه؛ 90% از افراد گروه در حد خيلي زياد و زياد ، 10% افراد در حد متوسط و کم ، مهمترين عامل در محروم ماندن تکنولوژي آموزشي را عدم شناخت مسولان از توانائيهاي اين رشته بيان مي کنند .

4ـ در رابطه با پرسش تحقيقاتي شماره چهار؛

1ـ4ـ ميزان سودمندي دروس تخصصي به طور کلي ؛ 14/50% از افراد دروس تخصصي نظري را در حد خيلي زيادوزياد مفيد دانسته اند ، 2/28% از افراد نمونه تحقيق دروس تخصصي نظري را در حد متوسط  مفيد  دانسته  اند و 66/21%  افراد  دروس تخصصي نظري را در حد خيلي کم و کم مفيد دانسته اند 65% از افراد دروس عملي و کاربردي را در حد خيلي زياد وزياد مفيد دانسته اند،19% افراد گروه اين دروس را در حد خيلي کم و کم مفيد دانسته اند.

2ـ4ـ ميزان سودمندي دروس اصلي بطور کلي ؛ بطور کلي 10% از افراد گروه نمونه تحقيق همه دروس اصلي را مفيد دانسته اند .

3ـ4ـ ميزان سودمندي دروس اختياري بطور کلي ؛ 5/12% افراد بطور کلي همه دروس اختياري را مفيد دانسته اند .

5ـ در رابطه با پرسش تحقيقاتي شماره پنج ؛ 35% افراد افزايش دروس عملي و کاربردي را براي بهبود برنامه هاي تکنولوژي آموزشي پيشنهاد مي دهند ، 30% از افراد ايجاد امکانات و تجهيزات بيشتر ، 5/27% از افراد نمونه بهبود کيفيت محتواي دروس نظري ، 5/22% از افراد استفاده و بکارگيري از اساتيد مجرّب و متخصّص ، 5/17% از افراد نمونه تحقيق ايجاد و برگزاري سمينارها و نشستها ، 5/12% از افراد افزايش کتب تخصصي اين رشته را براي بهبود برنامه هاي آموزشي تکنولوژي آموزشي پيشنهاد مي کنند .

 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.