ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    22 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    22 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    991
تعداد کل بازدید ها :
    24906778
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
بررسی رابطه بین سلامت روانی و سازگاری اجتماعی
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم انسانی,علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی
حجم فایل : 207.29 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 97 صفحه
تعداد بازدید : 1,552 مرتبه


قیمت: 7,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -10

فروشنده ی فایل

honarmand
سایر فایل ها
توضیحات :
این فایل دارای فرمت  word  و قابل ویرایش می باشد.
 
 
 
موضوع: بررسی رابطه بین سلامت روانی و سازگاری اجتماعی
 
 
 
فصل اول:کلیات تحقیق
 
مقدمه
 
بيان مساله
 
سوال مسئله
 
هدف تحقيق
 
اهميت وضرورت تحقيق
 
فرضيه هاي تحقيق
 
متغيرهاي پژوهشي
 
 فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
 
سازگاري اجتماعی چیست؟
 
تعریف سازگاري اجتماعی
 
تعریف عملیاتی سازگاري اجتماعی
 
سازگاري اجتماعی به عنوان یک علم
 
سازگاري اجتماعی به دنبال علل رفتارهای اجتماعی است
 
عوامل مؤثر بر شکل گیری رفتار اجتماعی
 
چرا مطالعه ی سازگاري اجتماعی لازم است
 
جامعه پذیری؛ اجتماعی شدن فرد
 
شیوه های جامعه پذیری
 
دو نقش اساسی جامعه پذیری
 
جامعه پذیری انتظاری
 
باز جامعه پذیری (دوباره اجتماعی شدن)
 
عوامل یا کارگزاران جامعه پذیری
 
ساز و کارهای جامعه پذیری
 
طبقه اجتماعی؛ دیگر عامل جامعه پذیری
 
نظریه های جامعه پذیری
 
نظریه های جامعه شناختی جامعه پذیری
 
نظریه خود آیینه ای کولی
 
نظریه ی نقش پذیری مید
 
نظریه های روان شناختی جامعه پذیری
 
نظریه جامعه پذیری فروید
 
نظریه شناختی رشد پیاژه
 
نظریه ها در سازگاري اجتماعی
 
تقلید
 
تقویت
 
تبادل اجتماعی
 
آیا همیشه خوبیها جبران می شود؟
 
تعريف بهداشت رواني
 
مشكل تعريف
 
مختصري درباره تاريخچه و پيشينه بهداشت رواني در ايران
 
تاريخچه بهداشت و سلامت روان
 
فصل سوم: تعیین روش تحقیق
 
جامعه مورد مطالعه
 
حجم نمونه
 
ابزار جمع آوري اطلاعات
 
پرسشنامه سلامت عمومی
 
روش تحقيق
 
روش آماري مربوط به فرضيه ها
 
فصل چهارم: یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها
 
مقدمه
 
یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها
 
 
 
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
 
بحث و نتیجه گیری :
 
پیشنهادات :
 
محدودیت :
 
منابع و مآخذ
 
 
 
مقدمه
 
روان شناسان اجتماعي تمايل دارند بدانند كه انسانها چگونه درباره يكديگر مي انديشند و چگونه بر يكديگر اثر مي گذارند و اثر مي پذيرند ، با اين حال تنها ايشان نيستند كه به اين مسائل علاقه نشان مي دهند بلكه انسان شناسان ، جامعه شناسان و حتي رمان نويسان و فيلسوفان نيز به مطالعه اين گونه مسائل تمايل نشان مي دهند اريكسون پس از جستجو و بررسي بسيار درباره جنبه ناخودآگاه انسان و تضادهايي كه علل رفتارهاي طبيعي و غير طبيعي او را توجيه مي كند كه هويت و نوع تفكر به آن را مورد بررسي قرار مي دهد و اينكه هويت كه حاكي از تحول در امور جنسي و يافتن خود و درك از خويشتن نزد بزرگسالان و تضادهاي ناخودآگاه آنان است شكل مي گيرد و او اضافه مي كند كه تمام احساسهاي ناخودآگاته كه از آنها و نوجوانان نشات مي گيرد يكي از ويژگي هاي انسان دارا بودن نيروي انديشه است كه باعث هويت است انسان به ياري انديشه توانسته است به خوديابي برسد كه اين مي تواند باعث هويت در جوانان شود كه تفكر منطقي و يافتن آن در ذهنيت مي تواند راهكاري جديد باشد و اريكسون خواسته است زندگي روزانه نوجوانان را با تمام پريشاني به اضطراب و آشفتگيهايش بازسازي كند و اين نوآوري و دگر گوني در روش نگرش به نتايجي به بار آورده كه ژرفترين و استوارترين اعتقادهاي در واقع رشد هويت است كه منجر به رسيدگي عاطفي ، جنسي ، اجتماعي و ... مي شود در افراد با شخصيت هاي نا رسيده « من » ضعيف و شكننده است و بخشي از سازگاري اجتماعي كه در دوران كودكي به وقوع مي پيوندد بدان سازگاري اجتماعي مي گويند و اين همان شيوه اي است كه كودكان ارزشها ، سوگيريهايي كه در آينده با آن مواجه خواهند شد ، ياد مي گيرند و همه مي دانيم كه موقعيتهايي نيز وجود داشته است كه در آن اجتماعي شدن دوباره در تنهايي صورت گرفته است و به همين دليل از اين فرايند به طور مصيبت باري استفاده استثماري شده است .
 
 
 
سازگاري اجتماعی چیست؟
 
 
 
سازگاري اجتماعی شاخه ای از علوم انسانی و علمی نسبتأ جوان است که بعد از پیدایی و رشد روان شناسی عمومی و جامعه شناسی به عنوان دانشی نو مطرح شده و در دانشگاههای دنیا و از جمله کشور ما تدریس می شود. این دانش تازه از راه رسیده و نوپا دیوارهای سخت و ستبری که روان شناسی و جامعه شناسی را از هم جدا می کرد فرو می ریزد و تباین فرد و جامعه را که سالیان دراز موجب استنتاج های نادرست علمی و عملی بود از میان برمی دارد و به عنوان نظمی واسطه ای میان جامعه شناسی و روان شناسی قرار می گیرد و به مطالعه فرد (رفتارها،نگرش ها، باورها و ...) در محیط اجتماعی می پردازد؛ زیرا فرد به خاطر وابستگی هایش به جامعه و پیوندهایش با گروههای مختلف اجتماعی که دارد از آنها متأثر می شود و بر آنها اثر نیز می گذارد. از این رو روان شناسی اجتماعی می تواند در جنبه های گوناگون زندگی اجتماعی مورد استفاده گیرد. 
 
طبقه اجتماعی؛ دیگر عامل جامعه پذیری
 
طبقه اجتماعی از مردمی که دارای قدرت، منزلت و امتیاز تقریبأ یکسانی برخوردارند،تشکیل می شود. موقعیت طبقاتی به طور تمام و کمال بر همه ی جنبه های زندگی مردم از جمله : دیدگاه های سیاسی، رفتارهای جنسی، عضویت در گروه ها،نوع غذا و انتظار از زندگی مردم اثر می گذارد. در واقع با توجه به دامنه نفوذ تفاوت های طبقاتی، می توان گفت که ارزش ها و گرایش های کودکان متأثر از موقعیت طبقاتی والدینشان است.
 
ملوین کوهن (1979) جامعه شناس آمریکایی شواهدی به دست می دهد که ارتباط و پیوند بین طبقه اجتماعی و فرآیند جامعه پذیری را تأیید می کند. کوهن با 200 نفر کارگر و 200 زوج طبقه متوسط که اکثرأ فرزندی در کلاس پنم دبستان داشتند، مصاحبه کرد. او دریافت که والدین طبقه متوسط بر عکس والدین طبقه کارگر گرایش هایی چون : "به خود متکی بودن"، "استقلال داشتن" و "کنجکاو بودن" را در فرزندان خود به وجود می آورند. از سوی دیگر، والدینی که از طبقه کارگر برخاسته بودند بیشتر بر همنوایی ظاهری با قوانین تأکید می کردند و علاقمند بودند که فرزندانشان مرتب و تمیز بوده و از قوانین پیروی کنن.
 
تفاوت های طبقاتی در فرآیند جامعه پذیری به طور مستقیم وابسته به هدفها در آینده است. والدین برخاسته از طبقه کارگر معمولأ بر این باورند که موفقیت های شغلی و تداوم آن بستگی به توانایی فرزندانشان در همنوایی و اطاعت از قانون دارد. اما والدین طبقه متوسط موفقیت آینده را نتیجه جسارت و ابتکار فرزندان خود می بینند. از این رو، احساس فرزندان برخاسته از طبقه متوسط بر این است که کنترل بیشتری بر سرنوشت خود اعمال کنند.
 
«منابع و مآخذ»
 
1 ) ترور . ج . اندایت 1376- کنترل اضطراب و استرس و «روش های مقابله با اضطراب و استرس» مترجمان : احسن تو زنده جانی –نسرین کمال پور، نشر : مرندید.
 
2 ) کلاپلان، ویرکول سادوک . 1382. خلاصه روان پزشکی (علوم رفتاری –روان پزشکی) ترجمه : دکتر نصرت الله پورافکاری، نشر : آینده سازان –شهر آب.
 
3 ) کیم پالگ، آرتور جاسنگی (1381)، راهنمای کاربردی روان درمانی گروهی (ترجمه : زینب رزوان، نرگس جانزاده)، ناشر : مؤسسه انتشاراتی تیمور زاده، نشر طبیب.
 
4 ) اس جی ئی، لیتدزی، جی، ئی، پاول، 1379، تشخیص و درمان اختلال های روانی بزرگسالان در روان شناسی بالینی (ترجمه، دکتر محمدرضا نیکخو و هاما یاک آوادیس یانس) نشر شابک.
 
5 ) دلاور. علی (1376) روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی. تهران نشر ویرایش.
 
6 ) شریفی. حسن پاشا و نجفی زند (جعفر 1375) روش های آماری در علوم رفتاری، تهران نشر دانا.
 
7 ) آزاد، حسین 1377، آسیب شناسی روانی 2، تهران انتشارات بعثت.
 
8 ) بیانی، احمد 1380، روش تحقیق در علوم تربیتی، انتشارات نور، تهران.
 
9 ) بهاوری، محمود 1379، نقش اجتماعی افراد، انتشارات نی، تهران.
 
10 ) ستوده، هدایت الله 1380 روان شناسی اجتماعی، انتشارات آوای نور، تهران.
 
11 ) دلاور، علی 1381، آمار استنباطی، انتشارات رشد، تهران.
 
12 ) دلاور، علی، 1379، روش تحقیق، انتشارات رشد، تهران.
 
13 ) رحیمیان، حوریه بانو، 1380، روان درمانی و نشریه های مربوط به آن، انتشارات آگاه تهران.
 
14 ) شفیع آبادی، عبدالله 1379، نظریه روان درمانی، انتشارات ارجمند، تهران.
 
15 ) سیاسی، علی اکبر، 1380، روان شناسی شخصیت، انتشارات نور، تهران.
 
16 ) ستوده، هدایت الله، 1379، آسیب شناسی اجتماعی، انتشارات نور، تهران.
 
17 ) گنجی، حمزه، 1380، روان شناسی رشد، انتشارات رشد، تهران.
 
18 ) منصور، محمود، 1379، روان شناسی شخصیت، انتشارات رشد، تهران.
 
19 ) ولی زاده، حسین، 1378، مسائل نوجوانان و جوانان، انتشارات پیام نور، تهران.
 
20 ) ونداد، علی، 1379، مسائل هویتی نوجوانان، انتشارات پیام نور، تهران. 
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.