ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    20 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    20 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    1523
تعداد کل بازدید ها :
    24907310
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
بررسی دیدگاه مخاطبان پیرامون تاثیر انیمیشن
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی
حجم فایل : 0.93 مگابايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 132 صفحه
تعداد بازدید : 747 مرتبه


قیمت: 7,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 2

فروشنده ی فایل

kordestani
سایر فایل ها
توضیحات :
به نام خدا
 
این مقاله ورد وآماده پرینت میباشد
 
موضوع : بررسی دیدگاه مخاطبان پیرامون تاثیر انیمیشنهای شهرداری
 
فهرست مطالب
 
عنوان صفحه
 
چکیده 
 
فصل اول-کلیات
 
مقدمه2
 
بیان مسئله 4
 
اهميت و ضرورت تحقيق5
 
اهداف تحقیق 6
 
فرضیه های تحقیق6
 
سؤالات تحقیق 7
 
متغیرهای پژوهش7
 
مفاهیم و اصطلاحات7
 
فصل دوم- پیشینه تحقیق
 
مقدمه 10
 
بخش اول-انیمیشن در جهان 12
 
تاریخچه انیمیشن 15
 
انيميشن كامل19
 
تاريخچه انيميشن چك واسلواكيا20
 
تاريخچه انيميشن در استونيا 21
 
تاريخچه انيميشن در فرانسه 21
 
تاريخچه انيميشن ايتاليا 22
 
انيميشن در ايالات متحده آمريكا22
 
انیمیشن درتلویزیون ایران25
 
اولين تيزر انيميشندر تلویزیون 26
 
کم شدن تأثیر تبلیغات 28
 
تعریف انیمیشن32
 
ویژگی های کلی انیمیشن33
 
قالب های مختلف ساخت فیلم انیمیشن33
 
انیمیشن روی طلق34
 
 انیمیشن روی کاغذ34
 
انیمیشن بدون دوربین 34
 
کات لوت35
 
انیمیشن سه بعدی35
 
انیمیشن با عکس 36
 
 پیکسیلین 36
 
پین اسکرین 36
 
انیمیشن زیر دوربین 37
 
روتوسکپی37
 
داینامیشن37
 
دیاگرام انیمیشن38
 
مراحل ساخت فیلم انیمیشن38
 
مخاطبان 44
 
ماهیت مخاطب 46
 
الگوي تاثيرات مستقيم و مخاطب منفعل 46
 
الگوي تاثيرات محدود و مخاطب فعال48
 
رفتار 57
 
تأثیر برنامه های تلویزیونی بر اذهان58
 
الگوی انتشار از طریق وسایل ارتباط جمعی59
 
طبقه بندی مخاطبان60
 
نخستین پذیرندگان معتبر61
 
اکثریت زود پذیر- دوراندیش61
 
اکثریت کندپذیر-شکاک 61
 
دیرپذیران سنتی61
 
جاذبه های تکنیک یک برنامه تلویزیونی 62
 
ویژگی های ارتباط نوین65
 
موضوع برنامه66
 
هدف برنامه 66
 
قالب برنامه67
 
وسایل ارتباط جمعی67
 
کودک و وسایل ارتباط جمعی69
 
آموزش غیر تجریدی 69
 
آموزش سه بعدی70
 
دلایل تماشای تلویزیون 71
 
تأثیر محتوی برنامه بر مخاطبان 72
 
قدرت اثربخشی تلویزیون بر كودكان 73
 
تأثیر تلویزیون برکودکان75
 
اثرات مثبت و منفی تلویزیون 75
 
خیال و واقعیت 76
 
نیازها و علایق بیننده 78
 
ضرورت توجه به تولید برنامه انیمیشن 78
 
طرح و ایده فیلمنامه79
 
ساختار گرافیکی و بصری81
 
کیفیت فنی و اجرایی 82
 
تدوین و صداگذاری84
 
چهارچوب نظری85
 
نظریه شناخت اجتماعی85
 
نظریه تأثیر86
 
نظریه پرورش 86
 
نظریه پذیرش 87
 
مدل ها و متغیرهای ارتباطی87
 
بخش دوم- تاریخچه شهرداری تهران 89
 
سیمای اولیه ی تهران 91
 
هدف از تاسیس بلدیه 94
 
انجمن بلدیه95
 
نظامنامه ی بلدیه 97
 
اولین بلدیه چی 99
 
تولد جدید بلدیه 99
 
شهرداری ، بعد از جنگ جهانی دوم 103
 
شهردار گل دوست 104
 
شهرداران جنجالی 104
 
دوره ای جدید در مدیریت شهری106
 
خدمات شهروندی109
 
جمع بندی109
 
تحقیقات انجام شده در داخل ایران 110
 
تحقیقات انجام شده در خارج از ایران11
 
فصل سوم-روش تحقیق
 
مقدمه113
 
روش تحقيق113
 
جامعه آماري 113
 
حجم نمونه114
 
روش نمونه گيري 115
 
ابزار گردآوري اطلاعات 115
 
روش اجرای آزمون 115
 
روايي 115
 
روش تجزیه و تحلیل داده ها116
 
فصل چهارم- تحلیل داده ها
 
مقدمه118
 
الف-آمار توصیفی 119
 
ب- آمار استنباطی 135
 
فصل پنجم-بحث ونتیجه گیری
 
بحث و نتیجه گیری 141
 
یافته ها 141
 
پیشنهادات143
 
محدودیت ها144
 
منابع 145
 
فهرست جداول و نمودارها
 
جدول 4-1: توزيع فراواني سن زنان پاسخگو در جامعه آماري مورد بررسي119
 
جدول 4-2: توزيع فراواني سن مردان در جامعه‌ آماري مورد بررسي 120
 
جدول 4-3: توزيع فراواني ميزان تحصيلات زنان پاسخگو در جامعه‌آماري مورد بررسي 121
 
جدول 4-4: توزيع فراواني ميزان تحصيلات مردان در جامعه آماري مورد بررسي 122
 
جدول4-5:توزیع فراوانی«میزان علاقه به تماشای تلویزیون123
 
جدول6-4: توزیع فراوانی«میزان علاقه به تماشای تبلیغات124
 
جدول7-4: توزیع فراوانی«میزان پخش برنامه های تبلیغاتی 125
 
جدول8-4:توزیع فراوانی«میزان علاقه به تبلیغات انیمیشن 126
 
جدول 9-4: توزیع فراوانی«میزان گفتگوی شخصیت انیمیشن127
 
جدول 10-4:توزیع فراوانی«میزان لحن گفتگو128
 
جدول11-4: توزیع فراوانی«میزان علاقه کودکان به تبلیغات انیمیشن 129
 
جدول12-4: توزیع فراوانی«میزان تأثیر آموزش های شخصیت انیمیشن130
 
جدول13-4: توزیع فراوانی«میزان برتری تبلیغات انیمیشن به رئال131
 
جدول14-4: توزیع فراوانی«میزان لحن طنز شخصیت انیمشن132
 
 جدول15-4: توزیع فراوانی«میزان موفقیت شهرداری در تبلیغات 133
 
جدول16-4: توزیع فراوانی«میزان گسترش تبلیغات انیمیشن 134
 
جدول 17-4 : بررسی رابطه بین سن مخاطبان و تأثیر تبلیغات انیمیشن 135
 
جدول 18-4: بررسی رابطه بین متغیر تحصیلات و تأثیر تبلیغات انیمیشن 136
 
جدول19-4 : بررسی رابطه متغیر جنس و تأثیر تبلیغات انیمیشن 137
 
جدول20-4 : بررسی رابطه متغیر نوع گفتگو و تأثیر تبلیغات انیمیشن138
 
جدول21-4 : بررسی رابطه متغیر محتوا و تأثیر تبلیغات انیمیشن139
 
نمودار 4-1: توزيع فراواني سن زنان پاسخگو در جامعه آماري مورد بررسي119
 
نمودار 4-2: توزيع فراواني سن مردان در جامعه‌ آماري مورد بررسي120
 
نمودار 4-3: توزيع فراواني ميزان تحصيلات زنان پاسخگو در جامعه‌آماري مورد بررسي 121
 
نمودار 4-4: توزيع فراواني ميزان تحصيلات مردان در جامعه آماري مورد بررسي122
 
 
 
 
چکیده
 
پژوهش حاضر به منظور « بررسی تأثیر تبلیغات انیمیشن شهرداری بر عملکرد مخاطبان» با روش پیمایشی و ابزار پرسشنامه در جامعه آماری شهر تهران که تعداد 600 نفر به طور اتفاقی از جامعه آماری انتخاب شده است، انجام گرفته استبدین منظور از چهارمنطقه شهرتهران(4، 8، 6، 21) تعداد 150 نفر گزینش شده استهدف پژوهش با توجه به فرضیه های تحقیق، بررسی رابطه بین متغیرهای سن، جنس، تحصیلات، نوع گفتگوی شخصیت انیمیشن و محتوی تبلیغات با نحوه آموزش مردم می باشد و با استفاده از روش آماری خی 2 و سنجش شدت رابطه از Vکرامر، نتایج زیر حاصل شده است 
 
خی 2 محاسبه شده (16/8)برای متغیر سن، (11/33)برای متغیر تحصیلات،(33/84)برای متغیر جنس،(82/40) برای متغیر نوع گفتگوها (50/41) برای متغیر محتوی تبلیغات، در سطح05/0 معنادار است و با اطمینان 95% می توان گفت که بین سن ، جنس، تحصیلات، نوع گفتگوهای شخصیت انیمیشن و محتوی تبلیغات و آموزش مردم رابطه معنادار وجود دارد 
 
کلید واژه ها: انیمیشن،شهرداری، مخاطب
 
فصل اول
 
کلیات
مقدمه
 
 وسايل ارتباط جمعي با اهميت ترين و در عين حال انتقاد آميزترين جنبه جامعه مدرن به شمارمي آيد در اين ميان نقش رسانه هاي تصويري٬ به ويژه تلويزيون نسبت به ساير رسانه ها برجسته تر است و در مقايسه با ساير رسانه ها از مطلوبيت بيشتري نيز برخوردار استاين امر به ويژه بيشتر آنجا تحقيق مي يابد كه كودكان به عنوان متقاضيان جدي برنامه هاي تلويزيون مطرح مي باشديكي از مهمترين كاركرد رسانه ها٬ كمك به فرآيند فرهنگ پذيري استفرهنگ پذيري يعني فرآيند انتقالارزش ها٬ هنجار ها٬ عقايد ها٫باورها٬معيار ها و الگو هاي رفتاري رسانه ها اولين مركز انتقال مفاهيم فرهنگي به كودكانندكه رسانه هاي تصويري به ويژه تلويزيون در اين امر گوي سبقت را مي ربايند و اگر اين روند در تماشاي تلويزيون ادامه مي يابد و به طور متوسط كودكي كه امروز متولد مي شود تا سن هجده سالگي وقت خود را بيش از هر فعاليت ديگر٬ صرف تماشاي تلويزيون خواهد كرد رسانه هاي گروهي به عنوان وسايل ارتباط جمعي،در شكل دهي و آموزش دادن رفتار هاي گوناگون نقش مهمي به عهده دارند و نقش رسانه ها در شكل دهي رفتاراجتماعی در انسان اهميت به سزايي داردامروزه تلويزيون به عنوان عنصر برتر خانواده ارتباطات جمعي مي تواند بدون هيچ مانعي وارد خانه و جمع كساني كه از آن استفاده مي كنند،بشود و بينندگان آن با اشتياق تمامبا روشن كردن دستگاه گيرنده شان پذيراي پيام هاي تلويزيون
هستند(اسدی، 1385: 95) 
 
اهميت خاص وسايل ارتباط جمعي در دنيايي كه هر روز بيش از پيش به گسترش اين وسايل
مي انجامد و در نهايت موجبات بسط نفوذ و تأثير آنان را فراهم مي آوردو ديگر اينكه در دنياي امروز وسايل ارتباط جمعي روزنامه-راديو-تلويزيون وسينما در راه پيشرفت و تمدن بشري نقش به سزايي را به عهده دارند0
 
عصر ارتباطات نام كنوني زندگي انسان هاي امروزي است0 در اين دوره جمعيت به طور انبوه و متمركز در شهرهاي بزرگ طبق شرايط خاص متمدن صنعتي وضعيت زندگي جمعي خود را شكل مي دهدتمامي تحولات و دگرگوني ها در مباني فرهنگ جوامع روز به روز نياز انسان را به آگاهي از تمام حوادث و وقايع جاري جهاني بيشتر مي كندبه همين خاطر پيشرفت وسايل ارتباط جمعي و توسعه در تمامي ابعاد لازم و ملزوم شده انددر جوامع كنوني انسان ها تلاش دارند تا همواره در جريان اتفاقات مسائل اجتماعي آن هم در سطح جهاني قرار بگيرند تا بتوانند نقش خود را به خوبي ايفا كنندامروز وضع با گذشته خيلي متفاوت است به طوري كه آگاهي اجتماعي از مهم ترين ويژگي هاي زمان معاصر به شمار ميرود 
 
از روزي که رسانه هاي ارتباطي به وجود آمده اند تا کنون همواره نخبگان سياسي و فرهنگي از تاثيرات اين رسانه بيم داشتندرسانه ها امکانات جديدي را براي بشر به وجود آورده بودند و اين پديده جديد باعث مي شد تا بسياري از مناسبات سياسي و فرهنگي که ريشه در گذشته هاي بسيار دور داشت دگرگون شود(پستمن،2005: 241) 
 
 از اختراع دستگاه چاپ که باعث چاپ تيراژهاي متعدد کتب و روزنامه ها شد تا اختراع راديو و تلويزيون که صدا و سپس تصوير را به خانه هاي مردم برد و بعد از آن رسانه هاي نويني مانند ماهواره و اينترنتکه باعث تعامل بيشتر مخاطبان و توليدکندگان و همچنين دسترسي و حق انتخاب بيشتر شد اين سوال فرا روي علاقه مندان به حوزه رسانه، ارتباطات، فرهنگ، نظم و اخلاقبوده است که اين تکنولوژي ها چه تاثيراتي را بر بشر و بر جامعه مي گذارند؟ و این تاثیرات تا چه اندازه است و چگونه است؟
 
از طرفي رسانه های جدید به علت تکثری که داشتند و همچنین دسترسی افراد بیشتری برای تولید پیاممي توانستند تک صدايي را در جوامع بشکنند و افراد را با نظرات و نگاههاي ديگر آشنا کنند و همچنين مي توانستند مردم را با بسياري از اخباري که تا بيش از آن در دست عموم مردم قرار نمي گرفت آشنا کنند و از طرف دیگر آنها می توانستند در دست سرمايه داران و گروههاي صاحب نفوذ بيافتد و آنها از رسانه ها برای اقناع افکارعمومي در جهت منافع خود بهره گیری کنندبا توجه به اهمیت ارتباطات و نقش تأثیرگذار آن پایان نامه حاضر با هدف بررسی تأثیر تبلیغات تلویزیونی انیمیشن شهرداری تهران بر مخاطبان به این مهم می پردازد، چرا که شهرداری هر شهری یکی از پرقدرت ترین سازمان ها و ارگان آن شهر است که وظیه آبادانی و بهبود امور جامعه را بر عهده دارد شهرداری تهران با قدمتی دیرینه در کنار وسعت گرفتن شهر تهران و افزایش زندگی شهرنشینی وظیفه خطیری بر عهده دارد، وظیفه آبادانی شهر، نظافت و رعایت کلیه قوانین لازم برای آسایش کلیه شهروندان،به گونه ایی که می توان وظیفه شهرداری را از وظیفه نیروی انتظامی مهمتر دانست، اگر هر کوچه ایی هر شب و روز به کنترل انتظامی احتیاج نداشته باشد، درعوض تمامی کوچه ها و خیابان های شهر در هر لحظه از شبانه روز به پاکیزگی و رعایت قانون شهروندی نیازمند است 
 
بیان مسئله
 
 بدون شک در دنیای ارتباطات، رسانه و تلویزیون به عنوان یکی از بزرگترین و پرمخاطب ترین وسایل ارتباطی، کمک بزرگی به فرآیند فرهنگ پذیری جامعه و آموزش رفتارهای گوناگون
می نماید وسایل ارتباط جمعی در انتقال پیام و تأثیرگذاری بر مخاطبان نقش به سزایی دارداز تبلیغات نوینی که از رسانه پرمخاطب تلویزیون پخش می گردد، انیمیشن هایی است که در اشکال گوناگون پخش می گرددسازمان ها برای پیام رسانی از این ابزار پرقدرت سود می جویند، چرا که نظرات متنوع را به بیشترین تعداد مخاطب ارائه می دهدتحقیقات گوناگون نشان داده است، تأثیری که تبلیغ انیمیشن بر مخاطب دارد بیش از سایر تبلیغات می باشد تبلیغات انیمیشن در عین ساده بودن و دارا بودن حالت طنز و فکاهی، در قالبی سرگرم کننده می تواند حامل پیام های زیادی باشدامروزه حتی از انیمیشن در ساخت فیلمهای بلند استفاده می نمایند، و این به دلیل همان اثرگذاری سریع و مثبت آن می باشدشهرداری تهران به دلیل حساسیتشغلی خود به منظور ایجاد شهری منضبط و قانونمند و برخوردار از امکانات بهداشتی و رفاهی،از تبلیغات انیمیشن در قالب پیام های کوتاه و داستانی و در عین حال سرگرم کننده استفاده کرده و قوانین لازم برای داشتن یک شهر سالم و شهروند ایده آل را، به مخاطبان ارائهمی دهد، از جمله پاکیزه نگه داشتن شهر، دستورات و مقرات راهنمایی و رانندگی و غیرهبه عقیده روان شناسان و جامعه شناسان زمانی می توان قوانین را رعایت کرد و به آن احترام گذاشت که در آن فرهنگ سازی صورت گرفته باشد و در طولانی مدت نهادینه شودشهرداری تهران اکنون مدتی است که با پخش تبلیغات انیمیشن سعی در بهبود مشکلات شهروندی داشته و دارد، و لذا این سؤال مطرح است: آیا تبلیغات انیمیشن شهرداری تأثیر مثبت و مؤثر بر مخاطبان دارد یا خیر؟ و عملکردهای رفتاری مردم از این تبلیغات چگونه است؟
 
اهميت و ضرورت تحقيق
 
 ارتباط انسان ها منشا فرهنگ و عاملي در راه ارتقاي انساني و فقدان به معناي سكون نسبي در حيات انساني استوسايل ارتباط جمعي و خصوصا تلويزيون به عنوان يكي از وسايل ارتباط دهنده نقش عظيمي را در انتقال ارزش ها، هنجار ها و مجموعه فرهنگ جامعه ايفا مي كند 
 
امروزه مسئله ارتباطات جمعي و تلويزيون در سطح جهاني مطرح بوده به گونه اي كه يك پيام ساده امواجي از تاثير را در سطح جهان چه در زمينه آموزش نيروي انساني و چه در زمينه سياست، اقتصاد وايجاد مي نمايدتلويزيون به لحاظ آن كه تكنولوژي صداو تصوير را به همراه خود دارد و مي تواند تا دورترين مناطق جهان و براي هر قشري از جامعه مورد استفاده قرار
مي گيرد، مهم مي باشدبه عبارت ديگر برنامه هاي تلويزيوني با بكارگيري از آخرين علوم و تكنولوژي هم مي تواند اشاعه دهنده كجروي و بزهكاري اجتماعي باشد و هم مي تواند تهميداتي را براي رشد و تعالي انسان فراهم آورد و زمينه آگاهي از جهان گردد و بدين ترتيب پژوهش در تاثير تلويزيوني امر كاملاً بديهي و محسوسمي باشد اهميت خاص وسايل ارتباط جمعي در دنيايي كه هر روز بيش از پيش به گسترش اين وسايل مي انجامد و در نهايت موجبات بسط نفوذ و تأثير آنان را فراهم مي آوردو ديگر اينكه در دنياي امروز وسايل ارتباط جمعي روزنامه-راديو-تلويزيون وسينما در راه پيشرفت و تمدن بشري نقش به سزايي را به عهده دارند0
 
 
 
اهداف تحقیق:
 
هدف اصلی:بررسی تأثیر تبلیغات انیمیشن شهرداری بر عملکرد مخاطبان، است 
 
اهداف فرعی: -بررسی نحوه تأثیر گذاری تبلیغات انیمیشن برمخاطبان 
 
 - بررسی چگونگی تغییر رفتار مخاطبان متأثر از ارائه تبلیغات انیمیشن 
 
 
 
فرضیه های تحقیق:
 
1-بین سن مخاطبان و آموزش مردم رابطه وجود دارد
 
2-بین تحصیلات مخاطبان و آموزش مردم رابطه وجود دارد
 
3- به نظر می رسد بین عامل جنسیت آموزش مردم رابطه وجود دارد 
 
4- بین نوع گفتگوها در انیمیشن و آموزش مردم رابطه وجود دارد 
 
5- بین محتوای تبلیغات و آموزش مردم رابطه وجود دارد 
 
سؤالات تحقیق
 
1-آیا بین سن مخاطبان و آموزش مردم رابطه وجود دارد
 
2- آیا بین تحصیلات مخاطبان و آموزش مردم رابطه وجود دارد
 
3- آیا بین عامل جنسیت آموزش مردم رابطه وجود دارد 
 
4- آیا بین نوع گفتگوها در انیمیشن و آموزش مردم رابطه وجود دارد 
 
5- آیا بین محتوای تبلیغات و آموزش مردم رابطه وجود دارد 
 
متغیرهای پژوهش
 
متغیر مستقل: تبلیغات انیمیشن تلویزیون
 
متغیر وابسته: رفتار مخاطبان
 
مفاهیم و اصطلاحات
 
 مفاهیم نظری
 
 تأثیر:نوعی فراگیری انسان است که با درجه تندی و کندی صورت می گیرددر واقع می توان گفت انسان ها از چند چیز تأثیر می پذیرندفرهنگ و آداب و رسوم، وسایل ارتباط جمعی، کانون ها، مؤسسات و محیط خانواده(بیگلو،1380: 94) 
 
 انیمیشن:انیمیشن یا نقاشی متحرک که پیش از سینما به شکل عام مانند: پاناکی اسکوپ و زوتروپ و پراکسینوسکوپ بوده استدر ساخت انیمیشن اعضای بدن حرکت بدن، مانند دستان، گردن، چشم ها و لب ها روی یک کاغذ کشیده و رنگ آمیزی می شودبا این اشکال روی هم قرار گرفتن بخش های متحرک بر روی ورقه ثابت تصویری کامل از سوژه یا شخصیت مورد نظر به دست می آید 
 
 رفتار:عبارت است از فعالیت هایی که از یک موجود زنده سر می زند مانند راه رفتن، مطالعه کردنهمچنین روان شناسان د رتعریف رفتار به یک سری خصوصیات قابل مشاهده و فعالیت های کلی که از یک موجود زنده سر می زند، اشاره می کنند(دواچی و طبایی،1381: 30) 
 
 تلویزیون: ابزاری است که امکان دسترسی عموم آحاد جامعه را به آموزش های عمومی و فنی و حرفه ای و ترویجی و آموزش های عالی فراهم می کند و کیفیت آموزشی را بهتر می سازد و این می تواند تنوع روزافزون نیازهای جامعه را در تمامی عرصه ها از فرهنگ عمومی گرفته تا دانش جدید بیش از پیش افزایش دهد(نبرگ و ناراویز،1378: 107) 
 
تعریف عملی:تلويزيون: يك رسانه گروهي است و دستگاهي است كه داراي نور و صدا و تصوير است و داراي برنامه هاي مختلفي مي باشد و احتياج به نيروي الكتريسيته دارد و دستگاهي براي انتقال تصوير از دور و منعكس ساختن صورت اشيا و اشخاص به مسافتهاي دور مي باشد
 
 
فصل دوم
پیشینه تحقیق
 
مقدمه
 
به طور كلي اين بخش شامل موارد ذيل مي شود:
 
بخش اول انيميشن در جهان شامل :
 
تاريخچه انيميشن، انيميشن كامل، تاريخچه انيميشن چك واسلواكيا انيميشن تاريخچه انيميشن در استونيا، انيميشن در فرانسه، تاريخچه انيميشن در ايتاليا، انيميشن در ايالات متحده آمريكا ، انيميشن در تلويزيون ايران ، اولين تيزرانيميشن در تلويزيون ، كم شدن تاثير تبليغات ، تعريف انيميشن ، ويژگي هاي كلي انيميشن ، قالب هاي مختلف ساخت فيلم انيميشن، انيميشن روي طلق، انيميشن روي كاغذ، انيميشن بدون دوربين ، كات لوت، انيميشن سه بعدي، انيميشن با عكس، پيكسيلين، پين اسكرين ، انيميشن زير دوربين، روتوسكپي، دايناميشن، دياگرام انيميشن، مراحل ساخت فيلم انيميشن
 
مخاطبان و الگوها شامل:
 
ماهيت مخاطب، الگوي تاثيرات مستقيم و مخاطب منفعال، الگوي تاثيرات محدود و مخاطب فعال، رفتار، تاثير برنامه هاي تلويزيوني بر اذهان، الگوي انتشار از طريق وسايل ارتباط جمعي، طبقه بندي مخاطبان، نخستين پذيرندگان معتبر، اكثيريت زود پذير- دورانديش، اكثريت كند پذير – شكاك، دير پذيران سنتي، جاذبه هاي تكنيك يك برنامه تلويزيوني- ويژگي هاي ارتباط نوين ، موضوع برنامه، هدف برنامه، قالب برنامه، وسايل ارتباط جمعي ، كودك و وسايل ارتباط جمعي، آموزش غير تجريدي، آموزش سه بعدي، دلايل تماشاي تلويزيون، تاثير محتوي برنامه بر مخاطبان، قدرت اثر بخشي تلويزيون ، تاثير تلويزيون بر كودكان، اثرات مثبت و منفي تلويزيون، خيال و واقعيت ، نيازها و علايق بيننده ، ضرورت توجه به توليد برنامه انيميشن
 
مراحل توليد انيميشن شامل:
 
طرح و ايده فيلمنامه، ساختار گرافيكي و بصري، كيفيت فني و اجرايي، تدوين و صدا گذاري
 
 چارچوب نظري شامل :
 
نظريه شناخت اجتماعي، نظريه تاثير، نظريه پرورش، نظريه پذيرش ، مدل هاي و متغير هاي ارتباطي
 
تاريخچه شهرداري تهران شامل:
 
سيماي اوليه ي تهران، هدف از تاسيس بلديه ، اولين بلديه چي ، تولد جديد بلديه، شهرداري، بعد از جنگ جهاني دوم، شهردار گل دوست ، شهرداران جنجالي، دوره اي جديد در
مديريت شهري، خدمات شهروندي
 
 جمع بندي شامل :
 
 تحقيقات داخل ايران، تحقيقات انجام شده خارج از ايران
 
بخش اول-انیمیشن در جهان
 
 سال 1982 به دلیل اختراع دستگاه پراکسینکوپ که در آن زمان جنبه سرگرمی داشت، توسط «امیل ری نو» سال ثبت شده انیمیشن به شمار می آیدبعد از آن در سال 1898 ابداع «سوپرایمپوز» توسط «جیمز استوارت بلکتون»و «آلبرت اسمیت» گامی دیگر بود که آنها در جهت تولید، تلفیق فیلم زنده و انیمیشن از آن استفاده کردند و سرانجام «امیل کو» با اولین فیلمی که تمامی آن را به شیوه انیمیشن ساخته بود با نام«فانتزمگری» در پاریس به نمایش درآورد و دنیا را با نام انیمیشن آشنا ساختحدود یک قرن از پیدایش اولین فیلمهای انیمیشن می گذرد ولی این سال ها، اینماتورهای کشورهای مختلف جهت بهبود، پیشرفت و تکامل این هنر تلاش کرده اند و هر یک با تأکید بر تجربیات کسب شده توسط دیگر هنرمندان راه را برای تحول انیمیشن هموار ساختند 
 
نام انیمیشن در دنیا با نام «ونیزور مک کن»خالق شخصیت دوست داشتنی«گوفی دایناسور» در سال 1914 همراه استوی قبل از خلق این شخصیت داستان «کمیک استریپ» و «نیمری کوچک» را در سال 1911 به نمایش درآوردچند سال پیشتر از وی«استوارت بلکتون در آمریکا(1906) و امیل کول در فرانسه(1908) دست به تجربیات ارزشمندی در این وادی زده بودنددر آغاز تکنیک ابتدایی مورد استفاده تنها نقاشی بر روی کاغذ برای تولید فیلم های انیمیشن بود و این روش مستلزم کار طاقت فرسای تکرار طراحی تمامی عناصر وکولمل در کادر، از جمله پس زمینه بر روی هر کاغذ به علاوه تغییر جزیی حرکت شخصیت مورد نظر می شداین تکنیک برای تولید انبوه، انیماتورها را دچار مشکل می ساخت تا اینکه به فکر استفاده از ورقه های شفاف که بعدها به نام تلق شناخته شده، افتادنداین روش انقلابی بزرگ در فرآیند انیمیشن به شمار می آید و منجر به ساخت فیلم های موفق بی شماری در این زمینه گشته است 
 
 پیدایش انیمیشن با بهره وری از تجربیات بدست آمده در زمینه های فنی گوناگون در امریکا به تحقق پیوستنکته قابل توجه آنکه در سال های اخیر قرن پیش و نیز اوایل قرن حاضر با تلاش هنرمندان بسیاری از تکنیکها و تمهیداتی که امروزه از آن ها به صورت گوناگون و مطابق با پیشرفت تکنولوژی درتولید فیلم ها استفاده می شود، شکل گرفتنداز پیشگامان شکل گیری تکنیک و جلوه های تصویری در انیمیشن می توان «استوارت بلکتون» و «امیل کول» بنیان گذار انیمیشن در فرانسه را نام برد«اتومسمر» خالق شخصیت(فیلیکس گربه) در 1919 بیش از صد فیلم کوتاه انیمیشن که از کیفیت بالایی برخوردار بودند، ساختاز جمله کارهای او اولین سری انیمیشن چارلی چاپلین محصول شرکت «پیت سالیوان و مسمر» در اواخر سال های 1910 استدر خلال همین تجربه وی حس زمان بندی و چگونگی بیان شخصیت را از طریق حرکات آموختاز جمله ابتکارات او ظاهر شدن وسیله ای در کادر و استفاده از آن به جای قلاب ماهیگیری توسط فیلیکس(سری فیلم های کوتاه گربه فیلکس) مملو از شوخی های بصری بوددر همان زمان «مکس فلیشر» شخصیت کوکوی دلقک را در سری فیلم های تحت عنوان(از درون وات) طراحی کردویژگی اسن فیلم ها تلفیق انیمیشن با فیلم زنده بودوی به کمک برادرش «دی و» و دستگاه روتسکوپ را که قادر به طراحی کادر فیلم زنده بود، ساخت و آن را در سریال مذکور به خدمت گرفتدر سال 1920 «والت الیاس دیسنی» وارد عرصه انیمیشن شد و به سال 1928 شخصیت میکی موس را خلق کرددر سال 1932 به خاطر فیلم«گلها و درختان» اولین جایزه شرکت خود را دریافت کردوی اولین کسی است که فیلم بلند انیمیشن به نام
 «سفیدبرفی و هفت کوتوله» را در سال 1937 تولید کرد و در خلال سال های دهه 30، تقریباً تمامی جوایز انیمیشن را از آن خود کردوالت دیسنی با 32 اسکار در زمینه های مختلف انیمیشن رکورد دار اخذ اسکار در دنیای سینما شد 
 
انيميشن را در اصطلاح«توهم زندگي» نيز مي نامنددر سال 1978 «جان هالاس» درخواست ثبت تعريفي تازه‌تر با تأييد نظر(انجمن بين المللي فيلم انيميشن) نمودكار مشكلي بود چراكه ارائه يك تعريف فني بدون اينكه بخواهد محدود به يك تكنولوژي خاصي باشد، سخت به نظر مي رسيد
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.