ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    13 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    13 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    259
تعداد کل بازدید ها :
    24907734
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی دارد
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی
حجم فایل : 237.96 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 60 صفحه
تعداد بازدید : 543 مرتبه


قیمت: 5,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -26

فروشنده ی فایل

kordestani
سایر فایل ها
توضیحات :
به نام خدا
 
این مقاله ورد و آماده پرینت میباشد
 
موضوع : کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی دارد
 
 فهرست مطالب
 
عنوان صفحه
 
-مقدمه2
 
فصل اول :
 
- مساله تحقيق4
 
- اهميت و ضرورت تحقيق 6
 
- طرح تحقيق 6
 
- سوالات تحقيق7
 
-فرضيه (هاي ) تحقيق 8 
 
-تعريف عملياتي اصطلاحات تحقيق 9
 
فصل دوم : 
 
 پيشينه تحقيق 10
 
تاريخچه تشكيل مدارس در ايران10
 
فصل سوم :
 
-روش تحقيق16
 
-جامعه آماري17
 
-نمونه آماري 17
 
-حجم نمونه و روش نمونه گيري 17
 
-ابزارهاي تحقيق17
 
-روش تجزيه و تحليل 17
 
فصل چهارم :
 
- مقدمه34
 
- جداول
فصل پنجم :
 
- تجزيه و تحليل خلاصه هاي مطالب 40 
 
- آزمون بينه و سيمون 47
 
- محدوديت ها 50
 
- پيشنهادات 51 
 
- منابع52
 
 
 
فهرست نمودار
 
عنوان صفحه
 
- نمودار 1-233
 
- نمودار 4-1-233
 
- نمودار 1-334
 
- نمودار 4-1-334
 
- نمودار 1-6 35
 
- نمودار 4-1-6 35
 
- نمودار 1-10 36
 
- نمودار 4-1-10 36
 
- نمودار 1-12 37
 
- نمودار 4-1-12 37
 
- نمودار 1-14 38
 
- نمودار 4-1-14 38
 
- جدول درصد و فراواني 39
 
مقدمه :
 
بچه با حركات دست و پا كم كم مهارتها را ياد مي گيرد و با مشاهده رفتار و حركات اطرافيان , عادات و آداب آنها را جذب ميكند و با رد يا قبول دنيايي كه براي خود ساخته , آن را تجربه مي كند . پس بيشتر از طريق آزمايش تا خطا , شادي تا غم , تجربه تا تلقين و گفتگو تا هدايت , مسائل را فرا مي گيرد .
 
در نتيجه كودك بيشتر از طريق عشق ,از راه شكيبايي ,از طريق درك و فهم ,از راه احساس تعلق داشتن به ديگري ,از طريق عملي و از راه احساس موجوديت كردن ,مسائل را مي آموزد .با گذشت هر روز از زنمدگي ,طفل اندكي از آنچه از ديگران مي دانند ,مي انديشند و درك مي كنند ,را فرا مي گيرد .
 
اگر خوب دقت كنيم مي بينيم بچه ها از نظر استعدادها يي كه دارند با يكديگر متفاوتند .دو كودك را نمي توان پيدا كرد كه از همه لحاظ شبيه هم باشند .مثلاً اگر در كلاس درس سوالاتي از آنان شود هر كدام از اين دانش آموزان به وسيله هوش و استعداد هاي ذاتي كه دارند ,جوابهاي گوناگوني را خواهند داد.
 
لذا روانشناسان و جامعه شناسان با كمك علم زيست شناسي ,پرونده تحصيلي را جهت هر يك از محصلين اتداع نموده اند كه هر يك از اين پرونده ها ,مي توانند بيانگر خصوصيات و شايستگي هاي فرد فرد دانش آموزان باشد .
 
امروزه همه تلاش ها كنكا شها و تحقيقات به اين جهت است كه تمام نو نهالان براي تعليم و تربيت بهتر و ترقي و تكامل بايد از همه متمايز و شناخته شوند .
 
 آگاهي از تفاوتهاي فردي مي تواند ما را در حل بسياري از دشواريها ياري دهد ,وقتي قبول كرديم كه انسانها از نظر تواناييهاي ذاتي و اكتسابي تفاوت دارند ,در پي اين نخواهيم بود كه از همه ,رفتارهاي يكساني را انتظار داشته باشيم .
 
اگر كلاس بندي هر يك از دانش آموزان در پايه ها و مقاطع تحصيلي به صورت به صورت علمي و شايسته انجام گيرد ,امكان غفراگيري و كسب مهارت ,با توجه به كلاس بندي صحيح و مدرن ,وجود خواهد داشت .
 
دنياي ما درياست هر كودكي ماهيست
 
دنياي بي ماهي يك ذره زيبا نيست
 
هر ماهي دريارنگي به خود دارد
 
بعضي سفيد و سرخ بعضي سياه و زرد
 
اين ماهيان با هميك رو و يك رنگند
 
بيگانه با گينه بيگانه با جنگد
 
آنها نمي خواهند دريا شود بي آب
 
از غصه مي ميرند در خشكي و دريا
 
حيف است اگر ماهي باشد زدريا دور
 
ماهي گريزان استاز حوض و بنگ و تور
 
زيبايي ماهي زيبايي درياست
 
با آب و آزادي دنياي ما زيباست
 
 
 
 
 
 
 
مساله تحقيق :
 
بيان مساله :
 
در اين تحقيق ما در پي پاسخ اين سوال هستيم كه كلاس بندي بهينه چيست و چه تاثيري در ارتقا و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دوره ابتدايي دارد :
 
دبستان خانه شاگرد و معلم و محلي است كه بناي زندگي اطفال در آن پي ريزي مي شود و يادگارهاي گوناگون از دوره پرشور و هيجان طفوليت در خاطره ها به جاي مي گذارد . در همين خانه بزرگ است كه مغز كوچك اطفال شكل اجتماعي
 
مي گيرد و به آهنگ با انضباط زندگي آشنا مي شود .
 
اگر دبستان را به ساده ترين صورت آن در آوريم , واحد كوچكي از آن باقي مي ماند كه كلاس درس ناميده مي شود . آنجا نيز قاعدتا"" عده اي طفل خرد سال با شخصي به نام معلم گرد هم نشسته اند و مقدمات كتاب زندگي را ورق مي زنند 
 
طبقه بندي شاگردان در دبستانهاي معمولي از مهمترين وظايف مدير دبستان است .
 
در طبقه بندي بايد به رشد جسمي و قدرت فكري و عقلي و رشد ذهني و اجتماعي و سازگاري روحي و اخلاقي كودكان توجه شود , تا اطفال كه بهتر مي توانند با يكديگر كار كنند در يك اتاق قرار گيرند و بين آنان اختلافاتي كه به ناسازگاريها منجر مي شود , بوجود نيايد .
 
 
 
حال بايد ديد كه :
 
اگر كلاس بندي صرفا""بر مبناي تراز علمي صورت گيرد و معدل كل دانش آموزان در سال قبل ملاك باشد , آيا اين كلاس بندي ايده آل است ؟
 
اگر كلاس بندي صرفا بر مبناي تراز اخلاقي صورت گيرد و چگونگي رفتار دانش آموزان با ديگران و سازگاري وي با محيط مدرسه و كلاس مد نظر باشد , و دانش آموزاني كه براي مدرسه ايجاد مشكل مي كنند , در كلاسهاي هم پايه به نسبت تساوي تقسيم شوند , آيا چنين كلاس بندي مي تواند مناسب باشد ؟
 
اگر در كلاس بندي , فقط شرايط سني دانش آموزان در نظر گرفته شود , آيا اين كلاتس بندي بهينه است ؟
 
و يا اگر در كلاس بندي و تقسيم دانش آموزان بين كلاسها , صرفا به ميزان تحصيلات والدين دانش آموز توجه شود , آيا چنين كلاس بندي مي تواند موفق باشد و موجب هم تراز بودن كلاسها شود و رضايت معلمين همپايه را به دنبال داشته باشد .
 
براي رسيدن به اين پاسخ , در گرمه جاجرمبه مناطق مختلف آموزش و پرورش رفته و از نزديك با نحوه كلاس بندي مدارس آشنا شديم , كه متعاقبا به ذكر آنها خواهيم پرداخت .
 
اهميت و ضرورت تحقيق
 
دكتر ابراهيمي استاد دانشگاه تهران مي گويد :
 
((در بعضي از مدارس , بخصوص در امر كلاس بندي پايه اول دبستان , نحوه تقسيم دانش آموزان در بين كلاسها , فقط بر مبتاي تحصيلات والدين صورت مي گيرد و دليلشان اين است كه دانش آموزاني كه پدر و مادر تحصيلكرده باشد , هيچ گونه زحمتي بر دوش معلم ندارد و معلم فقط بايد به دانش آموزاني رسيدگي كند كه داراي پدر و مادر بي سواد يا كم سواد هستند ))
 
در بيشتر مدارس ما , كلاس بندي بر اساس معدل كل دانش آموزان صورت مي گيرد , بايد ديد كه آيا اين روش كمي تواند در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان موثر باشد .
 
طرح تحقيق :
 
در كشور ما چندين مدرسه وجود دارد كه از نظر كلاس بندي با مشكل مواجه هستند ما بر آنيم تا روش صحيحي براي حل اين مشكل بيابيم .
 
در ابتدا بايد بدانيم كه كلاس بندي چيست و چه نقشي بر پيشرفت تحصيلي دارد و بين مدارسي كه كلاس بندي دارند با ديگر مدارس چه تفاوتي وجود دارد و وظايف معلمان در اينگونه مدارس چگونه است .
 
در اين تحقيق منظور ما از كلاس بندي تقسيم دانش آموزان در بين كلاسها بر اساس معدل سال قبل آنها مي باشد . ما مي خواهيم بدانيم آيا اين روش صحيح است يا خير؟
 
بهمين دليل به سراغ پايه هاي ابتدايي در چند مدرسه تهران رفته ايم و تحقيق خود را با پرسشنامه و پرونده تحصيلي دانش آموزان شروع كرده ايم .
 
سوالات تحقیق :
 
1- آيا در منطقه واحد پوششي شما از كلاس بندي مدرن استفاده مي شود ؟
 
بله خيرتا حدودي
 
2- نظر شما راجع به كلاس بندي مدرن و بهينه چيست ؟
 
3- معلمان مربوطه بايد در امر كلاس بندي اعمال نظر كنند .
 
4- كلاس بندي دانش آموزان بايد به صورت حروف الفبا يا تصادفي انجام گيرد 
 
5- در امر كلاس بندي بايد مسائل اخلاقي دانش آموزان مد نظر قرار گيرد .
 
6- كلاس بندي صرفا به صورت تراز علمي مناسب است .
 
7- در مدارسي كه دانش آموزان آنها به صورت غير منظم و تصادفي كلاس بندي شده اند رقابت وجود دارد
 
8- در بين معلمين كلاسهايي كه به صورت منظو كلاس بندي شده اند رقابت وجود دارد .
 
9-با استفاده از طرح تراز علمي –اخلاقي در كلاس بندي زمينه رقابت بيشتر در بين دانش آموزان فراهم مي شود .
 
10- وظايف معلمين در مدارسي كه كلاس بندي مدرن دارند با مدارسي كه كلاس بندي مدرن ندارند يكسان است . 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.