ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    20 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    20 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    189
تعداد کل بازدید ها :
    24923316
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,249 كاربر
گزارش کارآموزی بهمن موتور
screenshot
دسته بندي : گزارش کارآموزی
حجم فایل : 92.06 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 85 صفحه
تعداد بازدید : 274 مرتبه


قیمت: 4,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 13

فروشنده ی فایل

rayan1392
سایر فایل ها
توضیحات :

این فایل دارای فرمت  word  می باشد.

 

موضوع: گزارش کارآموزی بهمن موتور

 

فهرست مطالب

مقدمه: ۳

تاریخچه تاسیس: ۴

اهداف و راهبردهای کلان گروه بهمن : ۵

نحوه پیدایش: ۹

تعاریف وشناختهای Sهای پنج گانه. ۱۱

تعریف کامل S1 (seiri): 12

هدف از اجرای S1: 12

مفهوم S1: 12

روش اجرا و پیاده سازی S1 (Seiri): 13

تفکیک : ۱۳

تعمیر: ۱۴

تعریف کامل S2 (Seiton): 15

هدف از اجرای S2: 15

گامهای کلی برای پیاده سازی S2: 16

مفهوم S2: 16

روش اجرا و پیاده‌سازی S2 (Seiton): 16

ایجاد نظم عمومی: ۱۷

نظم در ثبت، استفاده و بایگانی نامه هاومدارک. ۱۷

نظم در محیط اداری و برای وسایل اداری: ۱۸

نظم در محیط تولیدی : ۱۹

نظم برای اشیاء و وسایل تولیدی: ۱۹

تعریف کامل S3 (seiso): 20

هدف از اجرای S3: 20

مفهوم S3: 21

روش اجرا و پیاده سازی S3 (seiso): 21

پاکسازی محیط سازمان: ۲۲

پاکسازی تجهیزات و وسایل : ۲۳

پاکیزگی و آراستگی کارکنان : ۲۳

تعریف کامل S4 (seiketsu): 24

هدف از اجرای S4: 25

مفهوم S4: 25

روش اجرا و پیاده سازی S4 (seiketsu): 26

استاندارد سازی: ۲۶

تداوم ۵s: 27

برقراری سلامت و ایمنی درمحیط کار: ۲۸

تعریف کامل S5 (shitsuke): 29

هدف از اجرای S5: 29

مفهوم S5: 29

روش اجرا و پیاده سازی S5 (Shitsuke): 30

اجرای آموزش: ۳۰

برقراری انضباط : ۳۱

آراسته سازی کارکنان: ۳۲

توسعه فرهنگ مشارکت: ۳۳

دستور العمل اجرایی ساماندهی. ۳۴

۱- هدف : ۳۵

۲- محدوده کاربرد : ۳۵

۳- روش اجرا : ۳۶

۴- ضمائم : ۳۹

انواع مدیریت دیداری : ۳۹

۵- نگهداری سوابق و مدارک: ۴۱

دستور العمل اجرایی ساماندهی. ۴۳

۱- هدف: ۴۳

۲- محدوده کاربرد : ۴۴

۳- روش اجرا : ۴۴

۵- نگهداری سوابق و مدارک : ۵۱

عارضه یابی در مرکز بهمن موتور: ۵۱

راهکارهای رفع عارضه: ۶۵

 

مقدمه:

شالوده ثروت هر سازمانی ، کارکنان آن می باشد که مجموعه ای از دانش ، مهارت و انگیزه های متفاوت را شکل داده اند و موثرترین راه بدست آوردن مزیت رقابتی در شرایط فعلی هستند . طبیعی است که اتخاذ تدابیری موثر در جذب و نگه داری ، بهسازی و کاربرد مطلوب منابع انسانی ، انسان های توانا با شخصیت و خلق و خوی متناسب با فرهنگ و ما موریت سازمان به وجود می آورد که به جای نیاز به کارگیری ابزار کنترل و نظارت مستمر ، خود آن ها از وجدان و فرهنگ کاری عمیقی برخوردار هستند .

در حقیقت ، حیات و پویایی سازمان در گرو رشد و تعالی نیروی انسانی و رشد این نیرو منوط به شناخت و درک صحیح وی از محیط به عنوان یک کل و دریافت جایگاهش در این کل خواهد بود . در این میان نیروی انسانی جوان به عنوان پر انرژی ترین و مستعد ترین نیروی کار نقش و جایگاه حساس را داراست . شناخت این نیروی ارزشمند نسبت به سازمان ، قوانین حاکم و امکانات موجود در آن علاوه بر تسهیل در انجام امور و افزایش بهره وری در سازمان ، زمینه ساز پویایی او خواهد بود .

 

 

 

تاریخچه تاسیس:

گروه بهمن در سال 1331 تحت عنوان ((شرکت سهامی ایران خلیج کو))با سرمایه اولیه 600 هزار ریال به منظور انجام عملیات حمل و نقل از جمله حمل و نقل دریایی و حق العمل کاری نمایندگی های تجاری تاسیس و شروع به کار نمود .                         

این شرکت از سال 1338 با اخذ مجوز ساخت از سوی وزارت صنایع و معادن اقدام به مونتاژ وانت سه چرخ مزدا با ظرفیت 200کیلوگرم نمود و سپس در سال 1350 با افزایش سرمایه ، ُموضوع فعالیت خود را به ساخت و مونتاژ انواع وانت های مزدا تبدیل کرد و وانت مزدا  با      cc1000 با ظرفیت 500 کیلوگرم را به مرحله تولید رسانید . ُدر این سال نام شرکت به کارخانجات اتومبیل سازی مزدا تغییر یافت . بعد از آن در سال 1363 وانت مزدا 1600 ccنیز به انواع تولیدات شرکت اضافه و نام شرکت به ایران وانت تبدیل گردید . در سال های  66-65 ، شرکت به مونتاژ وانت مزدا  cc1800 پرداخت و از اواخر سال 1372 در پی واگذاری سهام به بخش خصوصی ، دگرگونی قابل ملاحظه ای در روند فعالیت شرکت به وجود آمد  ، به طوری که موضوع فعالیت شرکت به تولید و بهره برداری ، طراحی و ساخت خودروی وانت دو کابینcc  2000 و آمبولانس cc1600 تغییر داده شد .  

در تاریخ 28/4/1378 و بر اساس  مصوبه مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام و با تغییر اساسنامه ، نقطه عطف حیات شرکت در زمینه های مختلف از جمله تولید انواع سواری مزدا   323F، 323GLX، 323FL، تولید خودرونده اتوماتیک ، تولید انواع شاسی و شاسی قابل حرکت ، تولید قطعات ریخته گری ، تولید انواع موتور سیکلت و انواع دوچرخه در دستور کار قرار گرفت . 

شرکت ها و مراکز تابعه گروه بهمن

 

درصد مالکیت گروه

نوع فعالیت

واحد

100

تولید انواع  خودرو وانت و سواری مزدا

مرکز بهمن موتور

79

تولید قطعات ریخته گری خودرو

شرکت صنایع ریخته گری

82

تولید انواع موتور سیکلت و دوچرخه

شرکت ایران دوچرخ

100

تولید انحصاری شاسی قابل حرکت

شرکت شاسی ساز ایران

100

ارائه خدمات پس از فروش خودرو

شرکت مزدا یدک

100

فعالیت های بازرگانی بین المللی

شرکت بازرگانی عصر بهمن

49

فعالیت بازرگانی خارجی

شرکت بازرگانی ریسپکت

100

فعالیت های بازرگانی

شرکت بازرگانی سروش بهمن

100

فروش اقساط انواع خودرو از طریق قراردادهای اجاره به شرط تملیک

شرکت بهمن لیزینگ

24

انواع سرمایه گذاری های مالی

شرکت سرمایه گذاری بهمن

16

تولید انواع خودرو سواری

شرکت سایپا

12

تولید قندو شکر

شرکت قند پارس

17

ارائه خدمات بیمه ای

شرکت بیمه ملت

100

تولید و ساخت خودروهای سنگین

مرکز بهمن دیزل

15

  فعالیت در زمینهIT

شرکت فن آوا

 

ضمائم :

S4به مفهوم تداوم ، استاندارد سازی و حفظ وضع مطلوب ناشی از اجرای تفکیک ، ترتیب و تمیزی و نیز رعایت ایمنی در کار می باشد.

توجه به مدیریت دیداری می تواند در اجرای صحیح S4نقش بسزایی داشته باشد. مدیریت دیداری روشی برای نظارت چشمی بر تولید ، کیفیت ، ایمنی و هر چیز دیگر می باشد.

انواع مدیریت دیداری :

1- روش بر چسب قرمز:

از این روش برای جداسازی اقلام و لوازم ضروری از غیر ضروری در ایستگاه های کاری استفاده می شود. بدین صورت که پس از تفکیک ، از برچسب قرمز برای شناسایی اقلام غیر ضروری استفاده می شود.

2-روش تابلوی راهنما:

در این روش از علائمی استفاده می شود که محل قرارگیری و ارتباط افراد و اشیا با واحدها را نشان می دهد. (با ذکر تعداد و مقدار آنها)

2-1- تابلوی ایستاده کایزن: در این تابلو مستندات تصویری قبل و بعد از پیاده سازی کایزن، روشهای اجرایی، صرفه جویی هزینه ها و... رویت می گردد.

2-2- تابلوی نمایشگر فرآیند: در این تابلو علاوه بر تشریح مراحل و فرآیندهای تشریحی ، کلیه شاخصهای مرتبط از قبیل نوع ماشین، ویژگی ها،نام کاربرد، ... مورد تاکید قرار می گیرد.

 

3- علامت گذاری با خط سفید :

هنگام ساماندهی اقلام در شرایط نظم دهی، گذرگاهها و جایگاههای حین فرآیند تولید وانبارش با نوار سفید رنگ مشخص می شوند به شکلی که براحتی بتوان محیط کارگاه را ساماندهی کرد.

4- علامت گذاری با خط قرمز:

برای علامت گذاری در قفسه های انبارها، حوزه های انبارشی و سایر جایگاههای انباری استفاده می شود (رنگ قرمز بیانگر سقف موجودی سربارها می باشد.)

 

5- لامپهای هشدار دهنده :

لامپهای هشدار دهنده، مسئولین واحدهای صنعتی را در رابطه با اتلاف و یا عدم انطباق ها آگاه می سازد.

6- کنبان :

ابزار و وسیله ای است که ما را در حفظ و نگهداری تولید به موقع یاری می رساند و دو نوع دارد. کنبان حمل و نقل و کنبان تولید .

کنبان شیوه ای است که در حفظ و نگهداری سیستم کششی (Pall)در روش تولید به موقع (JII)موثر می باشد.

7- تابلوهای راهبرد تولید :

این تابلوها در واقع نوعی راهنمای تصویری هستند که نمایشگر شرایط جاری خط تولید می باشد.

 

 

5- نگهداری سوابق و مدارک:

کلیه سوابق ناشی از اجرای این روش مطابق با روش اجرائی کنترل مدارک و داده های سیستم به شماره TQ-PQA01در واحد مهندسی صنایع ثبت و نگهداری می شود.

 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.