حجم فایل : 366.41 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 114 صفحه
تعداد بازدید : 306 مرتبه
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
فروشنده ی فایل
موضوع: بازیگری چیست
اين فايل يا فرمت ورد و آماده پرينت مي باشد.
فهرست
مقدمه
بازيگري چيست ؟
علت انتخاب نقش
جذابيتهاي موجود در نقش
شناخت نويسنده
بسترهاي نمايشنامه
يعني يك ناظر كلي بر ماجرا
تحليل كلي نمايشنامه
شرايط محيطي خاص
گفتگوها
كشمكش و رويداد دراماتيك
اشخاص بازي
فكر اصلي
ضرباهنگ يا ريتم
فضا و عناصر دراماتيك نمايشنامه
چگونگي نزديك شدن بازيگر به نقش
تشريح انتخابي بر اساس تيپ يا شخصيت
تشريح كلي و عام نقش
گذشته شخص بازي
اما كاراكتر پيروزان
تشريح وضعيت جانبي نقش
مغز / ذهن / فكر
انسان به مثابه يك كل واحد
يونگ و ضمير ناخودآگاه
بازي كردن نقش، بازيگر را
چگونگي شكل گرفتن نقش در اجرا
رفتار بيروني
نگاه كردن / مشاهده / ديدن
مقدمه :
ولي هيچ گاه در توضيح خود حق مطلب را ادا نكردهاند .
حق مطلب يعني آن اتفاق ظريف و پيچيده اي كه در ذهن بازيگر شكل ميگيرد و به روان و جسم او منتقل ميشود. بين آن اتفاق از لحظه اول برخورد بازيگر با كاراكتر تا لحظهاي كه وي روي صحنه است يك فضاي خالي است و كلمات تئوريسين ها براي پر كردن اين فضاي خالي مثل وضعيت كهكشانها در فضاي لايتناهي است. يعني فضاهاي خالي و بيتوضيح بسيار بيشتر از كلمات و توضيحهاي ارائه شدهاند. البته منظور من بخش تكنيكي قضيه، مثل تسلط بر بدن و بيان و … نيست. پر واضح است كه براي بازيگري تئاتر بايد تواناييهاي ويژهاي كه جهت اين كار لازم و ضرورياند كسب شود و تجربيات اساتيد فن در اين راه لازم الإجرا است ولي اين فقط ابتداي ماجراست، نكته اصلي همان اتفاق دروني و تبلور كاراكتري ديگر در بازيگر است كه همواره در هالهاي از ابهام قرار دارد. به نظر من و خيليهاي ديگر هر انساني يك نسخه منحصر به فرد است و داراي دنياي ويژه خود پس در هر كاري من جمله بازيگري، مي تواند روش ويژه و منحصر به فرد خود را داشته باشد كه البته اين امر با شناخت تئوريها و مكاتب و سپس عبور كردن از اين شناخت صورت مي گيرد و اين در عمل به نحوه زندگي كردن بازيگر بستگي دارد كه چگونه ميانديشد و از چه پنجرهاي به تماشاي باغ نشته است.
« بازيگر بدون در دست داشتن نظامي از ارزشهاي فردي هيچ است، حتي اگر استعدادي شگرفت را دارا باشد »
اين جمله به نظر من كتابي خواندني است. اين نظامي از ارزشهاي فردي او را منحصر به فرد و روش او را ويژه ميكند، حال اين تجربه است كه روش ويژهاي او را پر رنگ تر كرده و او را در اين راه پخته ميكند.
(بازي ميكنيم تا باشيم : )
« اين واقعيت ساده است كه همه ما، از آن كودكي كه براي دست يافتن به بستني، لب و كوچه خود را آويزان كرده است، گرفته تا آن سياستمداري كه به قصد تسخير ذهن موكلان احتماليش حنجره خود را پاره ميكند، براي رسيدن به آنچه مورد نظرمان است به نوعي از بازيگري استفاده ميكنيم. تصور اينكه بدون استفاده از بازيگري بتوانيم به زندگي خود در اين جهان ادامه دهيم بسيار دشوار است. بازيگري به عنوان يك عنصر اصلي در تسهيل روابط اجتماعي به كار ميرود و وسيله ايست براي حفظ منابع و به دست آوردن امتيازات در همه موارد زندگي» اين گفتهي مارلون براندو، حكايت از حضور چيزي به نام بازيگري در همه امور زندگي ميكند. و براي همهي افراد، صادق مي باشد .